محسن برهانی: ملتی که برای اقدامات «من درآوردی» با حقوقش آشنا نباشد، موش آزمایشگاهی می شود.
به روز شده در      سه شنبه 8 فروردین 1402     -   Tuesday March 28 2023

محسن برهانی در پیام توئیتری نوشت: "ملتی که برای اقدامات «من‌درآوردی» با حقوقش آشنا نباشد، موش آزمایشگاهی می‌شود."، استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، با اشاره به واکنش نیروی انتظامی نسبت مخالفت بانوان ایرانی با حجاب اجباری، این اقدامات را غیرقانونی و نقض حقوق شهروندی عنوان کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
محسن برهانی حقوقدان، وکیل دادگستری و استاد دانشگاه تهران در روز سه شنبه 28 مارچ با بازنشر این پیام نوشت: « نیروی انتظامی در خصوص عدم رعایت حجاب نه حق ارسال پیامک دارد، نه حق ارشاد، نه حق احضار، نه حق توقیف خودرو و نه حق الزام مردم به شرکت کلاسهای توجیهی. اینها همه غیرقانونی و بدعت است و نقض حقوق شهروندی. »
این استاد دانشگاه تهران همچنین انتقادهای تندی را علیه صدور و اجرای حکم اعدام برای معترضان اعتراضات سراسری اخیر مطرح کرده بود.
لازم به ذکر است که از ابتدای اعتراضات اخیر، افراد زیادی از منظرهای مختلف نسبت به اتفاقات کشور انتقاداتی کردند و محسن برهانی نیز به عنوان یک استاد حقوق، انتقاداتی را مطرح کرد، اما تفاوت مهم این استاد دانشگاه  تهران با بسیاری از منتقدین این است که او انتقاداتش را از زبان فقه، شریعت و قوانین موجود مطرح می‌کند.
 
محسن برهانی یکبار نامه اخراج  خود از عضویت هیأت علمی دانشگاه تهران را برای دفاع از ازدواج سفید و بار دیگر برای انتشار انتقادات خود در شبکه های اجتماعی و دفاع از اعتراضات اخیر دریافت کرد. در حالی که وی اخیراً در 26 مارچ اعلام کرد: " پروسه غیرقانونی اخراج فعلا متوقف شده است. چگونه و چرا؟ اطلاعی ندارم فقط می دانم هنوز در عضو هیأت علمی دانشگاه تهران هستم و تدریس می کنم، هرچند آن گروهک تندرو روز و شب ندارند!"
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©