علی الرغم بارش بیشتر کالیفرنیا هنوز تشنه است
کارشناسان محیط زیست کالیفرنیا در نخستین تحقیقات زمستانی خود شرایط بحران آب در کالیفرنیا را بهتر از قبل توصیف کرده اما وضعیت خشکسالی را کماکان در سطح هشدار دانسته اند.
بر طبق تازه ترین اندازه گیری و محاسباتی که نقشه برداران و کارشناسان زمین شناسی و محیط زیست در اعماق خاص زمین در شهر تاهو و نزدیکی دریاچه این شهر انجام داده اند، سطح آب مورد نیاز کالیفرنیا به 53 درصدی وضعیت عادی رسیده است.
این بدین معناست که پس از بارش‌های فراوان در ارتفاعات، مناطق ساحلی و نواحی شمالی و جنوبی کالیفرنیا، شرایط کنونی به نیمی از آنچه نیاز اولیه است نزدیک شده است. 
این در حالی است که گروهی از کارشناسان همین مراحل را در دسامبر 2016 و پیش از بارش های اخیر انجام داده بودند که نتایج آن تنها پیشرفتی 23 درصدی را نشان می داد. 
این تحقیقات می افزاید با وجود بارش باران و ریزش برف در ارتفاعات، موج خشکسالی و کمبود آب برای کشاورزی و مصرف انسانی تا شش سال آینده در وضعیت بحرانی و مضیقه باقی خواهد ماند.
جری براون فرماندار کالیفرنیا در این راستا بارها از شهروندان ایالت کالیفرنیا خواسته است تا حتی الامکان مصارف شخصی روزمره خود از آب شرب یا آب مصرفی را حداقل 25 درصد کاهش داده تا این ذخیره حیاتی برای سال های سخت پیش رو صرفه جویی شده و برای نسل های بعد نیز حفظ شود.
 
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©