سرپیچی مرزبانی LAX از دستور دادستان لس‌آنجلس
به دبنال فرمان اجرایی دونالد ترامپ در مورد منع ورود اتباع 7 کشور مسلمان به خاک امریکا مرزهای هوایی ایالات متحده و فرودگاه‌های ‌این کشور در روزهای اخیر شاهد سردرگمی، بی نظمی و در برخی موارد بی قانونی بوده‌اند. ماموران بازداشتگاه فدرال در فرودگاه بین المللی لس‌آنجلس ‌در روز دوشنبه 30 ژانویه به صورت کاملا خود سرانه‌ای، حق قانونی مایک فوئر دادستان کل لس‌آنجلس ‌را سلب کرده و به او اجازه دیدار با بازداشت شدگان را ندادند.
دادستان کل شهر لس‌آنجلس که روزهای شنبه و یکشنبه را از ساعات منتهی به شب تا اوایل بامداد روز بعد در مکان فرودگاه و در جمع معترضین و خانواده‌های ‌مهاجران در ترانزیت گذرانده بود، کوشش داشت که به وظیفه قانونی خود عمل نماید.
فوئر در این رابطه گفت: «هدف من دستیابی به اطلاعات بازداشت شدگان و شیوه برخورد ماموران گمرک و دیگر ماموران فدرال با آنها بود.»
به گفته مایک فوئر در حین حضور او در فرودگاه، زنی جوان مدعی شده بود که پدر میانسال وی که مبتلا به پارکیسنون است توسط ماموران گمرک بازداشت شده‌است.
دادستان کل کالیفرنیا می گوید این تنها یکی از چند روایت مشابهی است که طی دو روز در فرودگاه لس‌آنجلس  شنیده است.
گفتنی است به گزارش منابع رسمی محلی13 نفر روز شنبه 28 ژانویه به دلایل نامعلوم حین ورود در ترمینال 2 فرودگاه لس‌آنجلس بازداشت شده‌اند.
این در حالی است که از ساعات اولیه بامداد صبح دوشنبه اخباری مبتنی بر دستگیری افراد دیگر منتشر نشده‌است.
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©