تحقیقات تازه درباره کیفیت ساندویچ‌های ساب‌وی
رستوران‌های ساب وی(subway) مدتی طولانی است که به عنوان یکی از سالم‌ترین گزینه‌های فست فوود مورد ستایش قرار دارد، اما یک گزارش جدید در کانادا منجر به ایجاد تردید درباره مرغ مصرفی در این مجموعه از رستوران‌ها شده است.
در تحقیقات گروهی از متخصصین صنایع غذایی از دانشگاه‌های نرنت در کانادا و چند مرکز پژوهشی  دیگر، مرغ مصرفی در ساب وی در کنار مشابه آن که در رستوران‌های مک دونالد یا وندیز استفاده میشود، مورد مقایسه قرار گرفته است.
در میان فروشگاه‌های زنجیره ای میزان استفاده از گوشت خالص مرغ بین  84 و 90 درصد یافت شد. در حالی که گوشت خالص مصرف در ساب وی تنها 53.6 درصد آنالیز شده است.
با احتساب ارقام این تحقیق، ساب وی برای افرادی که به دنبال صرف گوشت تازه مرغ و محتویات اصلی آن هستند، گزینه چندان مناسبی نخواهد بود.
این تحقیق می‌افزاید علاوه بر این ساب وی با شیوه‌ای مقرون به صرفه و با افزودن پروتئین غیر طبیعی به ژن مرغ، دی ان ای آن را از 100 درصد آنچه به طور طبیعی اشباع شده به شدت کاهش می دهد.
کارشناسان کانادایی می گویند با وجود این شواهد همچنان می توان به عناصر طبیعی و سبزیجات تازه در مواد مصرفی رستوران‌های ساب وی دلخوش بود اما در مورد مرغ می‌توان گفت که از لحاظ کیفی تفاوتی با نحوه ارائه سایر فست فوود‌ها ندارد بلکه در برخی جهات  به مراتب زیان بار تر است. 
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©