تهدیدات تروریستی علیه یهودیان به کالیفرنیا رسید
روز دوشنبه 27 فوریه در ساعت 40/4 پس از نیمروز، پس از دریافت تهدید تلفنی، مدرسه کودکان یهودی در ارواین ارنج کانتی که 1000 دانش‌آموز دارد، تعطیل شد و جستجو از سوی پلیس و FBI در محوطه این مرکز آموزشی و فرهنگی آغاز شد و پس از ساعت‌ها جستجو، نشانی از بمب یافته نشد.
مدرسه Turbot V Torah که در مرکز فرهنگی مراج در جامعه یهودی ارنج کانتی در شهر ارواین قرار دارد در روز دوشنبه 3 تلفن دریافت کرده بود که تهدید به بمب گذاری بوده است.
هنوز روشن نیست که آیا این تهدید، بخشی از موج تهدید‌های برنامه‌ریزی شده سراسری در آمریکاست که علیه مراکز یهودی و مدارس یهودیان در روز دوشنبه انجام گرفته است و یا انگیزه دیگری دارد.
پلیس ارواین، درخواست کرده است کسانی که آگاهی از این تهدید دارند با مقامات پلیس در ارواین تماس بگیرند.
تهدید مراکز یهودی در آمریکا و حمله به گورستان یهودیان و تخریب سنگ مزارهای آن موجی از واکنش‌ها را در آمریکا برانگیخته است.
رییس جمهور ترامپ در آغاز نخستین سخنرانی رسمی خود در کنگره آمریکا که شامگاه سه شنبه 28 فوریه انجام شد، ضمن محکوم کردن حملات و تهدیدهای اخیر به مراکز یهودی آمریکا گفت: «ما کشوری هستیم که در زمان نفرت و تباهی از هر نوعی که باشد، متحد می‌ماند.»
آقای ترامپ همچنین در واکنشی دیگر گفته بود «یهود ستیزی وحشتناک است و باید متوقف شود.»
تا کنون مراکز یهودی در ایالت‌های ایندیانا، پنسیلوانیا و نیویورک و مدارس یهودی در مریلند و ویرجینیا هدف این تهدیدها بوده اند.
پیشتر در ماه فوریه نیز انجمن مراکز یهودی آمریکا اعلام کرد ۱۱ مرکز یهودی تهدید بمب دریافت کرده‌اند.
در نخستین مورد مهاجمان حدود ۲۰۰ سنگ مزار را در گورستان یهودیان در شهر «یونیورسیتی سیتی» در مجاورت سنت لوییس در ایالت میزوری را تخریب کردند. 
موج دوم حملات بامداد یکشنبه گذشته، در آرامگاه یهودیان در فیلادلفیا مرکز ایالت پنسیلوانیا صورت گرفت که قدمت برخی از قبرها در آرامگاه «بیت کارمل» بیش از یکصد سال بوده است.
مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، نیز بعد از شکسته شدن سنگ قبرهای یهودیان در سنت لوئیس، در سفری به ایالت میزوری، به محل رفته و شخصاً در پاکسازی این آرامگاه شرکت کرد.
آقای پنس در دیدار با یهودیان سنت لوئیس گفت که دولت ترامپ این «اقدامات هولناک» را تحمل نخواهد کرد.
 
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©