محدودیت در پذیرش دانشجویان غیر کالیفرنیایی
مجموعه دانشگاه‌های UC در کالیفرنیا که 9 شعبه مختلف در این ایالت را شامل می‌شود، اعلام کرده است که برای نخستین بار برای پذیرش دانشجو از سایر ایالت‌ها محدودیت قائل خواهد شد.
این محدودیت در مورد 6 دانشگاه زیر مجموعه شامل دانشگاه‌های UCLA، یو سی ارواین، یو سی سانتا باربارا، یو سی برکلی و یو سی دیویس خواهد بود و حداکثر میزان پذیرش دانشجویان خارج از کالیفرنیا به تنها 20 درصد محدود خواهد شد. 
در حال حاضر 4/24 درصد از دانشجویان یو سی برکلی، 22 درصد از یوسی سن دیه گو و 8/22 درصد از دانشجویان یو سی ارواین محصلانی هستند که از ایالات دیگر امریکا پذیرفته شده‌اند.
اداره بودجه ایالتی تا آغاز ماه می ‌فرصت داده‌است که سیاست‌های تطبیقی انجام شود. دانشجویان خارج از کالیفرنیا سالانه 550 میلیون دلار به بودجه دانشگاه‌های یو سی وارد می‌کنند. 
دانشگاه‌های یو سی از سال 2002 که 16929 دانشجوی غیر کالیفرنیایی را پذیرا شده‌اند تا به امروز شاهد رشدی افزون بر دو برابر بوده‌اند چرا که اکنون این رقم به 44673 دانشجو رسیده است.
دولت ایالتی کالیفرنیا برای اعمال محدودیت ورود دانشجویان غیر بومی متحمل پرداخت 19 میلیون دلار در سال خواهد بود تا بتواند 2500 دانشجوی کالیفرنیایی را وارد این سیستم کند.
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©