پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
Thursday April 25 2024
خبرگزاری ایرانشهر
فهرست اخبار برگی از کتاب و میز مطبوعات با بیژن خلیلی
فرهاد عرفانی شهروند دوتابعیتی که کمتر از او در خبرها گفته ‌شده، در سال 1396 به اتهام محتوای کتابها و مقالاتش که به صورت آنلاین منتشر شده بود، به سه سال حبس محکوم شد. بیشترین مستندات اتهامات او از کتاب «نکبت» استخراج‌شده ، کتابی که شامل خاطرات او در اوایل دهه ۶۰ در زندان می باشد. اتهامات فرهاد عرفانی «توهین به مقدسات اسلامی، تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام» با استناد به محتوای کتاب‌ها و مقالات منتشرشده‌اش در سوئد و شبکه‌های مجازی عنوان‌شده است. دادگاه انقلاب اسلامی در مشهد به وی تأکید کرد، اگر اتهاماتش را نپذیرد خانواده‌اش در سوئد در معرض خطر قرار می‌گیرند.
9 وکیل ایرانی که 7 تن از آنان ساکن ایران هستند با ارسال نامه ای سرگشاده به علی خامنه ای خواستار برکناری وی و انحلال قانون اساسی کشور شدند. این وکلا در نامه خود، رژیم جمهوری اسلامی را فاقد هرگونه وجاهت قانونی دانسته و تأکید کرده اند که دستگاه قضایی این رژیم سرکوبگر، با ایجاد خفقان و احکام صادره دستگیری و شکنجه و اعدام، تنها گورستان‌ها و زندان های کشور را آباد کرده و کاخ‌های خود را با خون مردم مظلوم ایران بنا نهاده اند. این وکلا ضمن نامشروع خواندن قانون اساسی جمهوری اسلامی ، انتصاب علی خامنه‌ای را غیرقانونی دانسته و خواستار بازگرداندن کشور به مردم ایران و برگزاری رفراندومی آزاد زیر نظر نهادهای بین المللی شدند.
بنا بر اطلاعیه خبری که از سوی سازمان " نفت من کو" به خبرگزاری ایرانشهر ارسال شده است، ﮐﻨﻔﺪراﺳﯿﻮن ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ اﺗﺤﺎدﯾﻪ ﻫﺎي ﮐﺎرﮔﺮي (ITUC) به نمایندگی از 267 میلیون کارگر از 163 کشور جهان و نیز کنفدراسیون اتحادیه های و تشکل های صنعتی آمریکا AFL-CIO در نامه های جداگانه ای به رهبر جمهور اسلامی ایران، بازداشت، شکنجه و آزار و اذیت فعالان ﮐﺎرﮔﺮي و روزﻧﺎﻣﻪ ﻧﮕﺎران در اﯾﺮان را از ﺟﻤﻠﻪ اﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ﺑﺨﺸﯽ و ﺳﭙﯿﺪه ﻗﻠﯿﺎن ﺑﻪ ﺷﺪت ﻣﺤﮑﻮم ﮐﺮدند.