«سرود سکوت» یک هفته پس از رونمایی همچنان در صدر فهرست پر‌بازدیدترین مستند
به روز شده در      جمعه 20 فروردین 1395     -   Friday April 8 2016

در حالی که یک هفته از آغاز نمایش مستند «سرود سکوت» می‌گذرد، این فیلم همچنان در صدر فهرست پر بینندترین مستند‌های تلویزیونی فارسی زبان قرار دارد. مستند سکوت فیلمی در تجلیل از استاد شجریان است که بر تصمیم تاریخی او در جریان حوادث پس از تقلب انتخاباتی 1388 تمرکز دارد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
این مستند که با تحقیق و روایت «مهدی آقازمانی» و به کارگردانی «سحر امانی» ساخته شده است را «نادر دورمانی» بنیانگذار تلویزیون اندیشه تهیه کرده و مدیریت پروژه تولید آن را هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون «پرویز کاردان» به عهده داشته است.
مستند «سرود سکوت» روایتی از زندگی استاد شجریان است که از وقایع انتخاباتی سال 1388 آغاز می‌شود. در آن سال و پس از آنکه احمدی نژاد مردم ایران را «خس و خاشاک» خواند، استاد شجریان اعلام کرد که صدای خس و خاشاک است و در حمایت از مردم رو در روی حکومت ایستاد.
سازندگان مستند «سرود سکوت» از همین نقطه عطف تاریخی به زندگی استاد وارد می‌شوند و به دنبال روز‌شمار زندگی او، از مهرماه 1319 در مشهد، تا فروردین 1395 در ساکرامنتو، زندگی هنری محمدرضا شجریان را دنبال می‌کنند.
مستند سرود سکوت کوشیده تا با رعایت استانداردهای مستند تلویزیونی و بهره‌گیری حداکثری از آثار و مصاحبه‌های شخص استاد، روایتی عینی‌تر از زندگی این هنرمند بی‌همتای موسیقی ایرانی را عرضه کند.
مستند سرود سکوت محصول مشترک تلویزیون جهانی اندیشه و رسانه افق ایران است و در هفته گذشته برای نخستین بار به نمایش گذاشته شد.
پس از نخستین پخش تلویزیونی این مستند در سوم آپریل 2016، نسخه‌هایی از آن از سوی رسانه‌افق ایران، شورای ملی ایران، تلویزیون اندیشه، سایت مردم ریپورت، گویا نیوز خبرگزاری ایرانشهر و... در اینترنت نیز برای بازدید عموم قرار گرفت که در کمتر از یک هفته‌گذشته ده‌هاهزار بار مورد بازدید مردم و علاقمندان قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©