کابوس پلیس نیویورک: 42 امین ضارب پلیس ظرف هفت سال گذشته از زندان آزاد شد
فرد تیراندازی که 40 سال پیش یکی از افسران پلیس نیویورک را به قتل رسانده بود، از زندان آزاد شد، این چهل و دومین قاتل پلیس است که طی هفت سال گذشته آزاد شده است.
خوزه کورت، که در سال 1982 به جرم قتل افسر پلیس نیویورک، جورج وردان، محکوم شده بود، با اعطای آزادی مشروط بزودی از زندان آزاد خواهد شد. این تصمیم خشم جامعه پلیس و همچنین خانواده و دوستان قربانی را برانگیخته است.
کورت که اکنون 62 ساله است، هنگام فرار از یک سرقت به وردان شلیک کرد و باعث مرگ وی شد. کورت به 20 سال زندان تا حبس ابد محکوم شد. با وجود مخالفت خانواده مقتول و اتحادیه پلیس، هیئت آزادی مشروط بر اساس عواملی مانند سن و سابقه زندان تصمیم گرفت کورت را آزاد کند.
این چهل و دومین قاتل پلیسی است که از سال 2017 با آزادی مشروط در ایالت نیویورک آزاد می شود. افزایش اعطای آزادیهای مشروط به تغییرات در قوانین هیئت آزادی مشروط و جانبداری و تعصبات چپ گرایانه در میان اعضای این هیئت نسبت داده میشود.
انجمن خیر خواهان پلیس که خواستار تجدید ساختار هیئت آزادی مشروط است و بر لزوم اولویت دادن به رنج قربانیان در تصمیمات آزادی مشروط تاکید می کند، به شدت این تصمیم را محکوم کرد. آزادی کورت "توهینی شرم آور" به نیروی پلیس و یاد و خاطره افسر وردان تلقی می شود.
 
خبرنگار: ناتالی سنندجی
 
 
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©