یک بانوی ایرانی‌ایتالیایی عضو شورای تازه تاسیس واتیکان شد
به روز شده در      چهارشنبه 18 اسفند 1395     -   Wednesday March 8 2017

شهرزاد هوشمند استاد ایرانی ایتالیایی دانشگاه گرگورین رم به عضویت شورای تازه تاسیس گروه مشورتی زنان در واتیکان برگزیده شده است. این نخستین بار است که یک زن ایرانی و مسلمان در چنین جایگاهی در مرکز آیین مسیحیت کاتولیک قرار می‌گیرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

 گروه مشورتی زنان که 37 عضو دارد، در چهارچوب شورای فرهنگی واتیکان و زیر نظر پاپ فعالیت خواهد کرد. اعضای این شورای ویژه از عرصه‌های مختلف انتخاب شده‌اند: از سیاست‌مدار و دانشگاهی و هنرمند تا ورزشکار و راهبه و روزنامه‌نگار. اغلب زن‌اند و ایتالیایی، اما از آمریکا، شیلی، ایرلند ، ترکیه و ایران نیز اعضایی در نخستین دوره آن انتخاب شده‌اند.

به گفته مقامات واتیکان در انتخاب اعضای این نهاد تازه تاسیس نه تنها التزام و باور به آیین کاتولیک الزامی نبوده بلکه  بعضی اعضای آن حتی به صراحت گفته‌اند که بی‌دین‌اند. در این میان فقط دو نفر نیز از کشورهای غیرمسیحی انتخاب شده اند: شهرزاد هوشمند و یاسمین تاسکین، روزنامه‌نگار ترک.

آن‌طور که کاردینال جان‌فرانکو راواسی، رئیس شورای فرهنگی واتیکان، اعلام کرده، اعضا سه سال یک‌بار انتخاب می‌شوند و سالی سه بار گردهم می‌آیند و بر مبنای تخصص‌شان به واتیکان پیشنهاد و راهنمایی می‌دهند.

خانم هوشمند معتقد است تأسیس گروه مشورتی زنان "ابتکاری انقلابی" است. او می‌گوید: "فرهنگ مثل خونی است در رگ هر جامعه انسانی، و زنان به‌طور طبیعی بخشی از این فرهنگ‌اند".

شهرزاد هوشمند در قم و تهران فقه اسلامی خوانده و در حال حاضر استاد مطالعات اسلامی و زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه لا ساپیانزا و دانشگاه گرگورین رم است. خانم هوشمند سال‌ها در عرصه گفتگوی ادیان فعال بوده و عضو شورای اسلام در وزارت کشور ایتالیا است . همچنین ریاست مشترک انجمن "مذاهب برای صلح" را بر عهده دارد.

 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©