نام گذاری ۲۲ اوت برای نخستین بار به عنوان روز‌ جهانی ارتداد
به روز شده در      جمعه 31 مرداد 1399     -   Friday August 21 2020

خبرگزاری ایرانشهر- بیانیه ای به چهار زبان فارسی - انگلیسی - عربی - فرانسه از سوی ائتلاف جهانی « افراد قبلا مسلمان» دریافت گردید که خبر از اعلام روزی به نام روز جهانی ارتداد می دهد که خشونت را علیه این دگراندیشان را تقبیح و محکوم می کند. ایرانشهر این روز را وارد تقویم روزشمار خود می نماید و هم چنین شرکت کتاب نیز این روز را در تقویم سالانه خود منتشر می کند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
۲۲ اوت، اولین روز جهانی ارتداد
ائتلاف جهانی سازمانهای اکس مسلم روز ۲۲  اوت را برای نخستین بار به عنوان روز‌ جهانی ارتداد نام گذاری می کنند. 
ارتداد، ترک دین و رهایی از مذهب میباشد.  در افغانستان، ایران، مالزی، مالدیو، موریتانی، قطر، عربستان سعودی، سومالی، امارات متحده عربی، و یمن  ارتداد با مجازات اعدام  روبرو میشود و‌ در بسیاری دیگر از کشور ها ی اسلام زده، ارتداد جرم به حساب می آید.
در پاکستان، عدم اعتقاد به خدا و مرتدین تحت عنوان قانون شریعت اسلام محاکمه و اعدام میشوند. در عربستان سعودی آتئیسم رسما بعنوان  تروریسم شناخته میشود. در آن دسته از کشور هایی که حکم اعدام برای مجرمین صادر نمیکنند، مانند هند و بنگلادش،  اسلام گرایان، آنان را که مشکوک به ارتداد هستند، خود‌ ترور میکنند. 
‎ در خیلی از کشورها، از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا شمالی، کسانی که مذهب را رها می‌کنند مورد تهدید، خشونت، و یا طرد شدن توسط خانواده و‌ دوستان خود واقع میشوند. در مسیحیت، یهودیت، هندویسم و غیره هم روی برگرداندان از مذهب در مواردی، مورد خشونت و یا طرد شدن از جانب نزدیکان خود واقع میشوند.
۲۲ آوت به عنوان روز‌ ارتداد نامگذاری شده است چرا که  سازمان ملل همین روز را برای یاد قربانیانی که مورد خشونت و آزار و اذیت به دلیل اعتقادات خود قرار گرفته اند گرامی داشته شود.
به علاوه اینکه، اواخر ماه اوت مصادف است با کشتارهای ۱۹۸۸ که در موج دوم آن هزاران تن از خداناباوران در ایران که در پاسخ به سوالاتی کوتاه «آیا مسلمان هستی؟»، «آیا به الله اعتقاد داری؟»، «آیا قرآن کلام خداست؟»، «آیا شهادت میدهی که محمد پیغمبر خداست؟»، «آیا در ماه رمضان روزه میگیری؟» و «آیا نماز و قرآن میخوانی؟» فقط نه گفتند، در جا اعدام شدند.
 در این روز تازه تاسیس (روز جهانی ارتداد) بار دیگر ما خواسته های خود به شرح زیر اعلام می‌کنیم 
- بزرگداشت  قربانیان قوانین ارتداد 
- منع جرم انگاری و پایان دادن به اعدام مرتدین در کشورهایی که قوانین اسلامی در آنان حاکم است
- پایان دادن به خشونت و طرد  شدن توسط خانواده و نزدیکان افرادی که از دین رو برمیگردانند
- به رسمیت شناختن آزادی فکر، اندیشه، اعتقادات و حق آزادی بیان که در بیانیه جهانی حقوق بشر توسط سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است (بند های ۱۸ و  ۱۹).

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©