جمعه 7 اردیبهشت 1403
Friday April 26 2024
خبرگزاری ایرانشهر
فهرست اخبار کتابهای برگزیده
امروز به منظور بزرگداشت 10 دسامبر، روز جهانی حقوق بشر، بی‌بی‌سی از ایران درخواست می کند تا به روند رو به افزایش اذیت و آزار و تهدید فرا‌مرزی خبرنگاران و کارکنان بخش فارسی بی‌بی‌سی پایان دهد. درخواست توقف آزار و اذیت روزنامه‌نگاران بی‌بی‌سی فارسی در شرایطی مطرح می‌شود که جایزه صلح نوبل «به خاطر تلاش برای حراست از آزادی بیان که پیش‌شرط دموکراسی و صلح پایدار است» به ماریا رسا و دمیتری موراتوف، دو روزنامه‌نگاری اعطا شده که با شرایطی مخاطره‌آمیز مواجه بوده‌اند.
با نزدیک شدن به زمان تصویب لایحه منع فروش انواع پوست خز، روباه و خرگوش در سنای ایالتی کالیفرنیا، خبرنگار لس آنجلس تایمز دیدگاه‌های افراد مختلف را در این زمینه منتشر کرده است. یکی از این افراد، بانوی آمریکایی ایرانی تباری است به نام « دانا احدوت» که بر اساس اطلاعات مندرج در فیس بوک وی، متولد شهر نیوتن ایالت ماساچوست می باشد و در دبیرستان بورلی هیلز، سپس در دانشگاه « یو سی ال ای» در رشته روانشناسی تحصیل کرده است. او در حال حاضر مقیم شهر بورلی هیلز است.
به گزارش لس انجلس تایمز ، اخیرا موسسه توریستی دیگری با نام Big Bus Tours که مرکز آن در لندن می باشد و ‌در ۱۱ کشور و ۲۲ شهر بزرگ جهان شعبه دارد ، چالش بزرگی برای موسسه استارلاین که به مدت نیم قرن امور توریستی لس انجلس را در انحصار خود داشته، خواهد بود. در این راستا مدیرعامل استارلاین در مصاحبه ای با خبرنگار لس آنجلس تایمز اعلام کرد: استارلاین قصد دارد در ماه آینده اتوبوس های بیشتری را در مسیر هالیوود - دیزنی لند(در شهر اناهایم) و هم چنین مسیر لس آنجلس به یونیورسال استودیو به خدمت بگیرد.
يكي از مهم ترين موضوعات مربوط به تربيت كودكان و نگراني هاي جدي والدين، تربيت جنسي است. كودكان به عنوان مخلوقاتي آسيب پذير هميشه به مراقبت احتياج دارند؛ اما اين مراقبت نمي تواند همواره از سوي والدين باشد. با گذشت زمان و بزرگ تر شدن، كودكان نياز به آموزش هايي راجع به مسائل جنسي و محافظت از خود متناسب با سطح رشدشان دارند. اين آموزش ها به آن ها كمك مي كند تا از سوءاستفاده شدن توسط ديگران محافظت شده و ترسشان از ناشناخته هاي جنسي كاهش يابد. حفظ حريم خصوصي بدن، محافظت از اندام هاي جنسي و جلوگيري از مورد سوءاستفاده قرار گرفتن كودكان اهميت به سزايي دارد. از اين رو تربيت جنسي كودكان بايد در اولويت والدين قرار بگيرد. خانم انوشه رفیعی در مقاله ای با تأکید بر اهمیت تربیت جنسی کودکان به بررسی عوامل پیدایش و نقش خانواده بر آن پرداخته است که در ادامه بدان اشاره می گردد.
کنفرانس " امنیت برای خاورمیانه" که قرار است در ۱۳ و ۱۴ فوریه ۲۰۱۹ برابر با ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۷ در ورشو پایتخت لهستان با حضور مقامات بلندپایه بسیاری از کشورهای جهان و به ابتکارامریکا و بدون حضور جمهوری اسلامی ایران برگزار شود، سبب شده است که دستگاه دروغ پردازی وزارت امور خارجه جمهوری‌اسلامی‌ و در راس آن محمد جواد ظریف‌ به تحریف تاریخ بپردازد. بدین منظور مقاله ای از فریار نیکبخت در رد گفته ها و نوشته های دروغین مقامات جمهوری اسلامی در این خصوص منتشر می گردد: