گزارش شبکه FOX NEWS از اعتراض‌ها به دادگاه محمد علی طاهری در ایران
به روز شده در      چهارشنبه 6 اسفند 1393     -   Wednesday February 25 2015

شبکه خبری فاکس نیوز از مهمترین بنگاه‌های خبر رسانی در آمریکا تجمع اعتراضی روز چهارشنبه شاگردان محمدعلی طاهری در ایران را در صدر اخبار روزانه خود منعکس و وی را عارف ایرانی که با خطر اعدام روبروست معرفی کرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

ساعاتی پس از انتشار اخبار و تصاویر حضور نزدیک به سه هزار تن از هواداران محمد علی طاهری در مقابل دادگاه انقلاب در تهران که با دخالت پلیس به بازداشت ده‌ها تن از معترضین انجامید، شبکه خبری فاکس نیوز یکی از مهمترین بنگاه‌های خبری ایالات متحده آمریکا، با انتشار گزارشی مفصل درباره محمد علی طاهری وی را عارف ایرانی دانست که با خطر اعدام مواجه است.

خانم لیسا دفتری، تحلیلگر فاکس نیوز در امور خاورمیانه  در گزارش خود با اشاره به اتهام «فساد فی الارض» برای محمدعلی طاهری و ابعاد جزایی چنین اتهامی برای متهم که می‌تواند منجر به اعدام وی گردد، متذکر می‌شود که وقوع چنین اتفاقی آقای طاهری را در زمره یکی از بیش از 1200 زندانی اعدام شده پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی در ایران قرار می‌دهد.

گزارشکر فاکس نیوز به نقل از آنیتا قناعی یک از شاگردان محمد علی طاهری می‌نویسد: «حکومت کوشیده است با فرقه خطاب کردن آموزه‌های استاد طاهری، زمینه ایراد اتهاماتی مانند فساد فی الارض را برای وی فراهم آورد. در حالی که او تنها به آموزش داشته‌های عرفانی ایرانیان به زبانی امروزی همت گذاشته است.»

در حالی که از چند هفته قبل اعلام شده بود دادگاه رسیدگی به پرونده محمدعلی طاهری ششم اسفندماه 1393 در دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد، از ساعات اولیه صبح جمعیتی از شاگردان و علاقمندان این زندانی عقیدتی، در مقابل محل این دادگاه تجمع کردند که با دخالت نیروهای پلیس و لباس شخصی به خشونت کشیده شد و به بازداشت ده‌ها تن از معترضین منجر شد.

با انعکاس اخبار مربوط محمدعلی طاهری در شبکه FOX NEWS که تاثیر بسزایی در تعیین جریان‌های داخلی کنگره آمریکا دارد، امید می‌رود توجه نمایندگان کنگره و سنای ایالات متحده در آستانه توافق جمهوری اسلامی و قدرت‌های جهانی بیش از پیش به موضوع حقوق بشر در ایران جلب گردد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©