لس‌آنجلس آماده میزبانی بزرگترین گردهمایی سالانه ایرانیان
به روز شده در      شنبه 8 فروردین 1394     -   Saturday March 28 2015

تنها ساعاتی مانده تا برپایی مراسم بزرگ دید و بازدید نوروزی ایرانیان در غرب لس‌آنجلس، این شهر و برخی سازمان‌های وابسته به شهرداری در آن آماده برپایی بزرگترین گردهمایی سالانه ایرانیان در خارج از ایران شده‌اند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

به گزارش خبرنگار محلی خبرگزاری ایرانشهر، در حالی محوطه بزرگ سیویک سنتر (مرکز خدمات اجتماعی شهرداری لس‌آنجلس) در خیابان سانتا مونیکا میزبان سیزدهمین گردهمایی نوروزی ایرانیان در لس‌آنجلس می‌شود که پیش بینی شده نزدیک به 30 هزار نفر فارسی زبان و علاقمندان به ایران در آن شرکت کنند.

به همین دلیل تمهیداتی برای جلوگیری از راه‌بندان، کنترل ترافیک در این منطقه و روانی حرکت از ورودی بزرگراه‌های پیرامون آن به سوی محدوده سیویک سنتر اندیشیده شده است. از سوی دیگر چندین ایستگاه خدمات شهری و ایمنی از جمله پلیس، آتش نشانی و اروژانس برای حفظ سلامت شرکت کنندگان در حالت آماده باش قرار دارند تا خدمات لازم را در اختیار ایرانی‌تباران قرار دهند.

با توجه به اینکه محل برگزاری این رویداد بزرگ در مجاورت یکی از شلوغ‌ترین مناطق شهری لس‌‌آنجلس از لحاظ بافت شهری قرار دارد، چندین محوطه بزرگ برای پارکینگ خودرو‌های شخصی به صورت رایگان در اطراف محوطه بزرگ سیویک سنتر در اختیار شهروندان قرار گرفته است. 

«نوروز 94 پر شور تر از هر سال» شعاری است که پیش از این بیژن خلیلی، مدیر گروه پشتیبانان نوروز، با بیان آن خبر از تغییراتی در نحوه و محل برگزاری دیدبازدید نوروزی امسال داده بود. آقای خلیلی ضمن سپاسگزاری از آقای محمد مستشاری که امکان هماهنگی و رای زنی با مقامات شهرداری لس‌آنجلس را برای اخذ اجازه برگزاری مراسم دید و بازدید نوروزی ایرانیان در محوطه بزرگ سیویک سنتر، فراهم آورده است گفته بود: «یکی از دلایل مهم این جابجایی امکان خدمات رسانی بهتر به صاحبان مشاغل علاقمند به حضور در مراسم دید و باز دید نوروزی و توانایی پذیرایی مهمانان بیشتر بوده است که خوشبختانه هم خواسته عمومی صاحبان مشاعل و هم خواسته عموم هم‌میهنان عزیز محقق شده است.»

با حضور پر رنگ هنرمندان و اجرای موسیقی زنده به وسیله خانم‌ها سارا دیبا، بنفشه، سارینا و آقایان اسی الوندی، تشکری، محمد آفرینی، آرش آتیلا و پیمان، گمان می‌رود این مراسم حال هوای یک کنسرت بزرگ خیابانی برای ایرانیان را داشته باشد.
پیشتر اعلام شده بود پیام ویژه‌ای از سوی شهبانو فرح پهلوی خطاب به شهروندان ایرانی تبار لس‌آنجلس هم آماده شده است که با صدا و تصویر وی در همین مراسم به سمع و نظر حضار خواهد رسید.
اجرای برنامه بزرگترین گردهمایی ایرانیان در خارج از کشور را دکتر مهدی‌ آقازمانی از برنامه سازان محبوب رادیو و تلویزیون در لس‌‌آنجلس به عهده دارد  که امسال به اتفاق آقای آیدین هژیر صحنه گردانان مراسم دید و باز دید نوروزی ایرانیان هستند.
این مراسم به صورت زنده از 10 صبح تا 6 بعد از ظهر از تلویزیون اندیشه در سراسر جهان پخش خواهد شد و رادیو 670 AM از ساعت 11 تا 2 بعد از ظهر آنرا برای عموم گزارش خواهد کرد.
مراسم دید و بازدید نورزی ایرانیان از سال 2004 میلادی تا کنون همه ساله در منطقه غرب لس‌آنجلس (وست ساید) برگزار شده و محل حضور نمایندگان ارشد شهری، ایالتی و فدرال آمریکا در میان جامعه ایرانیان جنوب کالیفرنیا است.
 
 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©