حسین حصاری پیشکسوت کشتی نویسی ایران در آمریکا درگذشت
به روز شده در      دوشنبه 14 اردیبهشت 1394     -   Monday May 4 2015

حسین حصاری از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین خبرنگاران و مفسرین ورزش کشتی در مطبوعات ایران تا پیش از انقلاب، بر اثر بیماری سرطان در سن 71 سالگی سوم ماه می 2015 (13 اردیبهشت 1394) در شمال کالیفرنیا، دار فانی را وداع گفت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

حصاری متولد 1323 در تهران بود که به عنوان اولین خبرنگار و مفسر ویژه ورزش کشتی در مجله دنیای ورزش مشغول به کار شد و چند دهه در مطبوعات ایران قلم می زد. خدمات حسین حصاری به ورزش ایران خصوصا کشتی بسیار مشهود بوده و از افراد خوشنام و معتبر مطبوعات ورزشی ایران بشمار می رفت. او که از دوستان قدیمی و همکاران نزدیک دکتر صدرالدین الهی -بنیانگذار نشریات تخصصی ورزشی در مطبوعات ایران- به شمار می‌رفت، از سال‌ها پیش در ایالت کالیفرنیا اقامت داشت و سرانجام در شمال همین ایالت و در همسایگی دکتر الهی دیده از جهان فروبست.

در جریان جام جهانی کشتی آزاد که چندی پیش در لس‌آنجلس و با شرکت تیم ملی ایران برگزار شد، در حالی که آقای حصاری به دلیل وخامت وضع سلامتی جسمی، اجازه پرواز با هواپیما نداشت، خانواده‌اش او را از طریق سفر زمینی به لس‌آنجلس آوردند تا وی برای آخرین بار کشتی ملی پوشان ایران را از نزدیک ببیند.

در جریان آن مسابقات که به قهرمانی ایران منجر شد، آقای حصاری در حالی که ویلچرنشین بود و به سختی نیز صحبت می‌کرد وداعی شیرین با کشتی داشت.

پیکر این روزنامه‌نگار پیشکسوت ایرانی در امریکا به خاک سپرده خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©