واکاوی تاریخی مسجد الاقصی و آرامگاه استر و مردخای
به روز شده در      جمعه 10 فروردین 1403     -   Friday March 29 2024

گزارش های رسیده از ایران نشان می دهد که بسیجیان حکومتی که زن و کودک و مرد ایرانی را در جریان جنبش «زن، زندگی، آزادی» به قتل رساندند و چشمان بسیاری را کور کردند، با اجتماع در برابر آرامگاه استر و مردخای در همدان که از اماکن مقدس یهودی است و در زمان جشن پوریم که یهودیان ایران در این مکان برای نیایش گرد می آیند، مبادرت به آتش زدن پرچم اسرائیل نموده اند، علیه یهودیان و سنت های یهودی شعار داده اند و پرچم فلسطین را در آن جا به اهتزاز درآورده اند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
هواداران حکومتی بارهاست که در درازای عمر جمهوری اسلامی در این مکان اجتماع کرده و علیه یهودیان ، سنن یهودی و کشور اسرائیل شعار داده اند و حتی اعلام کرده اند در صورتی که به مسجد الاقصی چشم زخمی برسد، آرامگاه استر و مردخای را ویران خواهند کرد.
 
برای روش شدن موضوع در رابطه با مسجد الاقصی و آرامگاه استر و مردخای به نکات زیر توجه کنید: 
۱- مسجد الاقصی روی زمین غصبی یهودیان ( بیت المقدس یهود)  ساخته شده است در حالی که در مورد آرامگاه استر و مردخای، سنن یهودی نشان می دهد که از دوران ابراهیم خلیل که در تورات مکتوب است، یهودیان، زمین دیگران را با توافق طرف مقابل به صورت مسالمت آمیز و با توافق فروشنده، می خریده اند و بعد از آن استفاده  می کرده اند.  
۲- یهودیان در آرامگاه استر و مردخای در درازای تاریخ فقط برای نیایش به این مکان رفته اند و در آن جا نه نابودی ایران را خواسته اند و نه کشتن ایرانیان را در حالی که اعراب در مسجد الاقصی جمع می شوند و نابودی اسرائیل و یهودیان که صاحبان اصلی زمین مسجد هستند را فریاد می کنند.
 
۳-  عمر بن خطاب، هم زمان فاتح سرزمین یهود و ایران  است و تفاوت او با کوروش بزرگ آن است که کوروش بزرگ سرزمین یهود را به اسرای یهودی که در اسارت بابل بوده اند، بر می گرداند در حالی که عمر، سرزمین یهود را غصب می کند، اعراب حجاز را به آن جا کوچ می دهد، زبان عربی را جایگزین زبان بومی آن جا می کند. در ترم های سیاسی امروزین، عمر یک استعمارگر و ایدئولوژیش یعنی اسلام استعماری است، در حالی که کوروش بزرگ حامی رعایت حقوق بشر است و اندیشه اش رواداری است و با دیگران هم سان و هم سنگ هم میهنان خود رفتار می کند. به اسیران، منجمله یهودیان اجازه برگشت به سرزمین آبا و اجدادیشان می دهد، به آنهایی که خواسته اند با او و سپاهیانش همراه شوند، شهروندی ایران را اعطا می کند. کوروش بزرگ اجازه انتخاب دین را به همه افراد می دهد و هر کس با هر عقیده و ایمانی با حقوق متساوی می تواند در پهنه ایران بزرگ زندگی کند. 
 
۴- ملت ایران، این ایرانیان حکومتی که پرچم اسرائیل را آتش می زنند را به دلیل آن که انیرانی اند و نه ایرانی، باید تقبیح کنند که می کنند. چرا که پرچم کشوری را آتش می زنند که در کتابهای درسی خردسال و بزرگسال خود، خلیج فارس را خلیج فارس می خوانند در حالی که طرف مقابل، یعنی اعراب فلسطینی ، که کمکهای مالی و تسلیحاتی و آموزش نظامی از جمهوری اسلامی ایران دریافت می کنند، خلیج فارس را در کتابهای درسی خود خلیج عربی نام گذاری کرده اند.  
 
۵- بر اساس آمار سال  ۲۰۱۶ بیش از ۴۰۰ مسجد در اسرائیل وجود دارد که ۷۳ مسجد آن در اورشلیم است و تاکنون هیچ اسرائیلی و هیچ یهودی به این مساجد تعرضی نکرده است. در حالی که در زمانی که اسرائیلی ها از نوار غزه و به صورت یک طرفه و بدون این که کوچکترین ادعای خسارت بابت هزینه های جنگی که متحمل شده بودند را درخواست کنند، خارج شدند، اعراب مقیم غزه هر چه نیایشگاه یهودی و تاسیسات اجتماعی و رفاهی که برای خود اعراب توسط اسرائیلی ها ساخته  شده بود را آتش زدند و ویران کردند.
 
و نکته آخر این که ملت ایران نشان داده است که با این انیرانیان هیچ سنخیتی ندارد. پرچم اسرائیل را لگدمال نمی کند، پرچم اسرائیل را آتش نمی زند، با شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران فقط به ایران و منافع ایران دلبسته است و از حماس و هر چه فلسطینی تروریست است هم بیزار است و هم دوری می کند.
 
نویسنده: بیژن خلیلی
 
 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©