تیرگان پنجم در تورنتو به پایان رسید
به روز شده در      سه شنبه 3 شهریور 1394     -   Tuesday August 25 2015

پنجمین جشن دو سالانه تیرگان که به میربانی شهر تورنتو در کانادا برگزار شد،به کار خود پایان داد. این مراسم سه روزه با هزینه بالغ بر 500هزار دلار و با استقبال گسترده ایرانیان کانادا و شمال شرق امریکا برگزار گردید.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

فستیوال دو سالانه تیرگان از سال 2007 تا اکنون به صورت مرتب در محوطه بزرگ «هاربر فرانت سنتر» در ساحل دریاچه اونتاریو در قلب شهر تورنتو کانادا برگزار برپا شده است. در مراسم امسال که به گفته مهرداد آرین نژاد مدیر اجرایی تیرگان پنجم از لحاظ استقبال مخاطبان و تنوع برنامه‌های اجرا شده در مقایسه با دوره های قبل رشد چشمگیری داشت، ده ها برنامه هنری، اجرای موسیقی در فضای باز و سالن وست جت استیج، اجرای نمایش مهره سرخ در سه نوبت، مسابقه داستان کوتاه تیرگان و نمایشگاهی از توانمندی‌های ایرانیان مهاجر برپا شد.

آرین‌نژاد منابع تامین هزینه‌های پنجمین جشنواره تیرگان را علاوه بر حمایت موسسات اقتصادی کانادایی، بودجه دولت اونتاریو و حمایت‌های مردمی اعلام کرد و یادآور شد، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اجرایی این جشنواره سه روزه به عهده یک گروه 300 نفره از جوانان ایرانی‌کانادایی بوده است که به صورت داوطلبانه در مراحل مختلف روند برپایی و اجرای تیرگان 2015 حضور داشته‌اند.

گفته می شود که حضور نسل جوان ایرانیان مقیم کانادا و خصوصا ایرانیانیی که در این کشور متولد شده‌اند در جشنواره امسال پر رنگ تر از دوره‌های پیش بوده‌است.

حضور گروه‌های هنری و هنرمندان ساکن در جنوب کالیفرنیا(لس‌آنجلس) در تیرگان امسال نیز به وضوح چشمگیر بود تا آنجا که مراسم افتتاحیه جشنواره تیرگان، با کنسرت حامد نیک پی وگروه او برپا شد و نمایش مهره سرخ که نقطه عطف جشنواره تیرگان امسال محسوب می‌گردید نیز پیش از اجرای اصلی و مهم خود در رویس هال دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در لس‌آنجلس، مهمان تیرگان تورنتو بود. این نمایش را شاهرخ یادگاری از کارگردانان هنری ساکن در جنوب کالیفرنیا به روی صحنه برده‌است.

بالاترین رده سازمانی جشنواره تیرگان امسال را نیز که به «کرسی افتخاری تیرگان» شهرت یافته است، هما سرشار روزنامه نگار صاحب سبک و برجسته ایرانی آمریکایی به عهده داشت. این کرسی در سال‌های 2013 و2011 به ترتیب در اختیار انوشه انصاری فضانورد ایرانی آمریکایی و رضا مریدی سیاستمدار ایرانی کانادایی بوده است.

آقای آرین نژاد هدف از برپایی دوسالنه تیرگان در تورنتو را علاوه بر آشنایی جامعه جوان کاناداییان ایرانی تبار با هویت ملی خود، تلاش برای معرفی تورنتو به عنوان پایتخت فرهنگی ایرانیان برون مرز عنوان کرده است. لقبی که تا کنون در اختیار شهر لس‌‌آنجلس به عنوان مهمترین مسکن ایرانیان در خارج از مرزهای جغرافیایی سرزمین مادری است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©