اعمال فشار بر خانواده خبرنگار ایرانی تبار شبکه تلویزیونی روداو
به روز شده در      دوشنبه 9 آذر 1394     -   Monday November 30 2015

خبرنگار سابق آژانس خبری موکریان پس از ترک اجباری ایران و به دنبال دو سال فعالیت رسانه‌ای در یکی از کانال‌های خبری اقلیم کردستان عراق، در نتیجه فشار نهادهای امنیتی ایران، ناچار به ترک این اقلیم شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

به گزارش وب سایت خبری سحام که به مهدی کروبی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 نزدیک است، فشار نهادهای امنیتی بر روی امید (محسن) برین و خانواده‌اش پس از شروع همکاری وی با تلویزیون «روداو»، که مرکز آن در شهر اربیل پایتخت اقلیم کردستان عراق می‌باشد، افزایش یافت.

گذرنامه‌ همسر و فرزند این روزنامه‌نگار کرد، پس از آخرین ورودشان به ایران در مهرماه سال جاری، توسط مقامات امنیتی واقع در گذرگاه مرزی تمرچین ضبط شد و پس از آن همسر وی جهت بازجویی به اداره اطلاعات مهاباد فراخوانده شد.

«نیشتیمان آسیابی» همسر امید برین، در این رابطه به خبرنگار «سحام» گفت: «پس از ضبط گذرنامه، در مدت یک‌ماه حضورم در ایران، چندین بار به اداره اطلاعات شهرستان مهاباد و ستاد خبری سپاه پاسداران در ارومیه فراخوانده شده‌ام».

به گفته خانم آسیابی، نهادهای امنیتی او را برای «جدا» شدن از همسرش تحت فشار قرار داده‌اند و پس از رد این درخواست از سوی او، مامور مربوطه به صورت شفاهی و بدون هیچ حکم قضایی، به او دستور ترک و عدم بازگشت بە ایران را دادە است.

امید برین در رابطه با نحوه فشار نیروهای امنیتی در یک گفت‌وگوی کوتاه تلفنی به خبرنگار «سحام» گفت: «در چند ماه گذشته خانواده پدری من و همسرم بارها به اداره اطلاعات شهرستان مهاباد فراخوانده شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.» این خبرنگار کرد در ادامه افزود که «به طور مداوم پیام‌های تهدیدآمیز از سوی نهادهای امنیتی دریافت کرده است».

برین، پیش‌تر به عنوان خبرنگار با آژانس خبری موکریان همکاری داشت اما پس از دستگیری «خسرو کردپور»، مدیرمسئول این آژانس در اسفندماه ١٣٩١، جهت حفظ امنیت خود و همسرش به کردستان عراق رفت و در آن‌جا فعالیت رسانه‌ای خود را به عنوان یک روزنامه‌نگار مستقل با کانال خبری کردی زبان «روداو» از سر گرفت، و در ادامه فشار نهادهای امنیتی ایران مجبور به ترک اقلیم کردستان نیز شد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©