خاوری شریک ایرانی‌کانادایی خود را تهدید به آتش زدن کرد
به روز شده در      جمعه 28 خرداد 1395     -   Friday June 17 2016

خبرگزاری بلومبرگ روز جمعه 17 جون 2016 از درگیری قضایی «محمود رضا خاوری» در کانادا خبر داده و نوشته است که وی و پسرش با شریک اقتصادی‌شان به اختلاف برخورد کرده‌اند. آنها در یک پروژه عظیم ساختمانی با سام میزراهی مشارکت داشته‌اند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

آقای میزراهی در شواکیه خود گفته است که بعد از بروز اختلاف در پروژه، آقای خاوری با وی تماس گرفته و تهدید کرده است که اگر میلیون‌ها دلار به او نپردازد، خانه وی را آتش‌ زده و آبرویش را می‌برد. اسناد دادگاه اونتاریو نشان می‌دهد که محمود رضا خاوری و فرزندش خشایارخاوری از سرمایه‌گذاران اصلی دو پروژه آپارتمان‌سازی شرکت ساختمانی «میزراهی سازه» هستند و در مجموع بالغ بر 11 میلیون دلار در این پروژه‌ها سرمایه گذاری کرده‌اند.

موضوع اصلی در این پرونده، به معامله‌ای بازمی‌گردد که بین سام میزراهی و خشایار خاوری انجام شده و هدف از آن تأمین سرمایه برای دو پروژه لوکس آپارتمان‌سازی در منطقه ثروتمند «یورکویل» تورنتو بوده است. در اسناد پرونده شرح داده شده است که چطور این مشارکت با مشکل مواجه شده و نهایتا طرفین بر سر مالکلیت بر ساختمان‌ها و سود حاصل از پروژه به اختلاف خورده‌اند. 

دادگاه انتاریو گفته جدای از رسیدگی به پرونده دعوای حقوقی بین شرکای این پرونده در حال بررسی ادعای تهدید جانی از سوی آقای خاوری نسبت به شریک تجاری اش است.

محمودرضا خاوری در سال 1390 و در پی افشای یک اخلاس بزرگ بانکی از ایران گریخت و از آن پس در کانادا اقامت دارد. اگرچه انجام معاملات بین خانواده خاوری و شرکای تجاری‌شان به قبل از این رویداد باز می‌گردد اما برخی تحلیل‌گران می‌گویند احتمال دارد بین بازداشت خانم هما هودفر استاد دانشگاه ایرانی کانادایی و تقاضای استرداد آقای خاوری ارتباط معنا داری وجود باشد. پیش از این نیز جمهوری اسلامی بارها با بازداشت برخی شهروندان داری تابعیت دوگانه و یا شهروندان اروپایی کوشیده بود این افراد (به عنوان گروگان) را با برخی شهروندان خود که در خارج از کشور زندانی بودند معاوضه کند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©