آمریکا رسما علیه حبیب و نسترن زارعی اعلام جرم کرد
به روز شده در      دوشنبه 24 آبان 1395     -   Monday November 14 2016

دادگاه منهتن در نیویورک با صدور دادخواستی علیه «حبیب اﻟله زارعی»، دخترش «نسترن زارعی » و نیز دو ترک تبار این خانواده «بورا دنیز» و «عبداﻟله اِورن اردم» اعلام جرم کرد و گفت آنها از سال ۲۰۱۴ تا ژانویه ۲۰۱۶ برای دور زدن قانون تحریم‌های آمریکا تلاش کرده‌اند. این چهار نفر در ترکیه سکونت دارند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

به گفته دادستان‌ها، حبیب زارعی ۶۷ ساله، پدر نسترن زارعی است. نسترن ۳۹ ساله نیز همسر بورا دنیز ۴۴ ساله است. عبداﻟله اِورن اردم ۳۲ ساله، دیگر داماد آقای زارعی است. همگی این افراد شهروند ترکیه هستند و در آن کشور زندگی می‌کنند و هنوز هیچکدام دستگیر نشده‌اند.

بر اساس دادخواست صادر شده، این چهار نفر به سه شرکت ایرانی برای واردات و صادرات مقادیر زیادی مس و فولاد به داخل و خارج از ایران کمک کرده اند و هماهنگی‌های لازم برای انتقال دست کم ۱۰۰ میلیون دلار از طریق بانک های آمریکایی را انجام داده‌اند.

به نوشته رویترز، هر کدام از این چهار نفر با چهار جرم جداگانه تقلب بانکی، دور زدن تحریم ها، پولشویی و کسب درآمد نامشروع از طریق فریب دولت ایالات متحده روبرو هستند. مجازات جرم اول، یعنی تقلب بانکی، به تنهایی می‌تواند حداکثر ۳۰ سال زندان باشد.

در ماه مارچ سال جاری میلادی، رضا ضراب تاجر سرشناس ایرانی تبار در پرونده‌ای جداگانه به اتهام تلاش برای نقل و انتقال مبالغ کلانی برای دولت و نهادهای ایرانی، در آمریکا بازداشت و در نیویورک محاکمه شد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©