تاجر ایرانی‌آمریکایی به اتهام نقض تحریم‌ها متهم شناخته شد
به روز شده در      سه شنبه 23 آذر 1395     -   Tuesday December 13 2016

شانتیا حسن‌شاهی شهروند 61 ساله آمریکایی ایرانی‌تبار به جرم نقض قوانین ممنوعیت صادرات به ایران، توسط دادگاه فدرال آمریکا محکوم شد.‌ وقوع این جرم به کمک استراق سمع پایگاه داده‌های مکالمات تلفنی آمریکا با خارج از کشور، کشف شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

به گزارش واشنگتن پست، آقای حسن‌شاهی در تاریخ 14 سپتامبر در دادگاه فدرال واشنگتن دی‌سی به جرم صاردات غیرقانونی محموله رله الکترومکانیکی برای حفاظت از شبکه برق شهری به ارزش یک میلیون دلار به ایران، گناهکار شناخته شد. وکیلان مدافع متهم، آقایان «جان پیرس» از واشنگتن و «سعید کاشانی» از لس‌انجلس به دنبال حکم 64 روز زندان و 37 ماه تحت نظر بودن حسن‌شاهی، اعلام کردند که موکل‌شان درگیر یک جرم صرفا غیرنظامی بوده است و ابزارآلاتی که صادر کرده است، هیچگونه مصرفی در صنایع هسته‌ای جمهوری اسلامی نداشته است.

شانتیا حسن‌شاهی تاجر کالیفرنیایی که در سال 1976 به ایالات متحده مهاجرت کرده است، با استفاده از شرکت خود با نام Hasston، از یک تولیدکننده کانادایی رله‌های الکترومکانیکی را خریداری کرده و به مقصد ایران فرستاده است. او اتهامات وارده را قبول و از جرم خود ابراز تاسف کرده است.

قاضی پرونده آقای «رادلف کانترراس» در اینباره گفت: «این یک جرم بسیار جدی و ناقض تحریم‌های بازرگانی جمهوری اسلامی است که ستون اصلی سیاست خارجی ایالات متحده در خاورمیانه است و تجارت با آنها، نوعی مشروعیت بخشیدن به این رژیم است و شاید باعث وسوسه شدن دیگران برای انجام اینگونه داد و ستدهای سودآور شود.»

شانتیا حسن‌شاهی در سال 2013 در کلانشهر لس‌‌آنجلس پس از استراق سمع مکالمات تلفنی‌اش با ایران توسط ماموران امنیتی، دستگیر شد و برآورد اولیه دادستانی برای جریمه جرایم وی، سه سال حبس بوده است. استفاده از پایگاه داده‌های مکالمات تلفنی و نظارت بر میلیاردها مکالمه تلفنی بویژه با کشورهای خاص توسط مقامات آژانس امنیت ملی ایالات متحده از زمان حملات تروریستی یازده سپتامبر 2001، انجام می‌شود که البته توسط برخی از گروه‌های طرفدار آزادی‌های مدنی به چالش گرفته شده است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©