اتهام پولشویی و تقلب برای پذیرش تعدادی از دانشگاه های کالیفرنیا
به روز شده در      چهارشنبه 22 اسفند 1397     -   Wednesday March 13 2019

FBI خبر از دستگیری 50 سرشناس آمریکایی داد که در فاصله 2011 تا 2018 با پرداخت 25 میلیون دلار به ویلیام سینگر مشاور دانشگاه‌ها، امکان ورود فرزندان خود را به دانشگاه‌های معتبری چون NYU, Yale, Stanford, USC, UCLA فراهم نموده‌اند که او با تقسیم پول بین مربیان فوتبال و مسئولان آزمون دانشگاه، به آنها ورود به دانشگاه‌ها را داده‌اند که از نظر قانونی تقلب و رشوه و پولشویی تلقی می‌شود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

جورج سالسیدومربی تیم فوتبال دانشگاه UCLA، یکی از دستگیر شدگان طرح ضربتی FBI در مورد تقلب و رشوه در پذیرش فرزندان ثروتمندان در دانشگاه‌ها، متهم است که با دریافت 200000 دلار رشوه ، امکان پذیرش یک دختر و یک پسر را به عنوان ورزشکار ممتاز در دانشگاه فراهم کرده است.

دانشگاه UCLA بیدرنگ در واکنش به این فساد و اتهام تا برگزاری دادگاه و روشن شدن تکلیف مربی ، او را به مرخصی فرستاد. او که در کارنامه ورزشی خود پیروزی‌های سال‌های 1990 تا سال 1993 و عنوان بهترین ورزشکار سال 1985 را دارد، اکنون برگ تازه‌ای به کارنامه خود به عنوان دریافت رشوه و تقلب را می‌افزاید. 

دوهنرپیشه هالیوود ، فلیستی هافمن بازیگر سریال Desperate Housewives با پرداخت 15000 دلار و لوری لافلین هنرپیشه سریال Full House و همسرش ماسیمو جیان نولی طراح مد معروف با پرداخت 500000 دلار برای پذیرش دختران خود در USC در کنار مدیران عامل شرکت‌های مهم آمریکا به عنوان رشوه دهندگان هستند.

ویلیام سینگر با ایجاد یک بنیاد غیرانتفاعی، پوششی را برای دریافت این رشوه‌ها و پرداخت آن به مربیان دانشگاه‌ها به وجود آورده است که پولشویی تلقی می‌شود.دادستان فدرال در بوستون، همزمان با دستگیری‌ها پرده از این راز برداشت .

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©