مهاجرت گروهی پرستاران ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس
به روز شده در      جمعه 28 اردیبهشت 1403     -   Friday May 17 2024

با توجه به این که ایران با کمبود ۱۰۰ هزار پرستار مواجه است، ولی مشکلات معیشتی و عدم اجرای تبدیل وضعیت پرستارهایی که طرح خود را گذرانده اند و در دوران کرونا سنگ تمام گذاشته اند، باعث شده است که خیلی از آن‌ها از ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس مهاجرت کنند. حقوق و مزایای پرستارانی که به عمان مهاجرت می کنند، ۶ برابر حقوق یک پرستار در ایران است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
مشکلات شغلی پرستاران تا حدی طاقت‌فرسا شده است که این روز‌ها مدام خبر استعفای دسته جمعی آن‌ها از مراکز درمانی را می‌خوانیم و می‌شنویم.
 
هفته گذشته بود که 43 نفر از پرستاران اتاق عمل و بیهوشی بیمارستان شهدای تجریش تهران استعفای دسته‌جمعی دادند. اواخر فروردین هم 22 پرستار بیمارستان تخصصی طالقانی چالوس به صورت گروهی استعفا دادند.
به این لیست باید پرستاران بیمارستان طالقانی آبادان و چند مرکز درمانی یزد را هم اضافه کرد که استعفای دسته‌جمعی‌شان در ماه‌های گذشته خبرساز شد. اتفاقی که در یک سال گذشته بار‌ها در مراکز درمانی مختلف رخ داد.
 
محمد علوی، فعال صنفی حوزه پرستاران در 12 اردیبهشت ماه در مصاحبه ای با رسانه داخلی کشور گفت: " میانگین حقوق پرستاران با در نظر گرفتن سابقه فعالیت آن‌ها بین 12 تا 15 میلیون تومان است. آنها باید چند جا کار کنند تا بتوانند زندگی خود را بگذرانند. خیلی از آن‌ها هم تغییر شغل داده‌اند؛ در تاکسی اینترنتی کار می‌کنند، آنلاین‌شاپ زده‌اند."
 
این فعال صنفی پرستاران در ادامه گفت: " الان بیشترین مهاجرت پرستاران به کشورهای حاشیه خلیج فارس است . ما این همه نیرو تربیت نکرده ایم که راحت آنها را به حاشیه خلیج فارس و یا اروپا و .. بفرستیم.  با این حال وزارت بهداشت حاضر نیست حدود 20 هزار پرستارِ طرحی را که طرح خود را گذرانده‌اند و در دوره کرونا نیز سنگ تمام گذاشتند، به کار گیرد. "
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©