سناتور تد کروز: دولت بایدن با تزریق پول به ایران، هزینه حمله 7 اکتبر حماس را تأمین کرد
به روز شده در      پنجشنبه 3 خرداد 1403     -   Thursday May 23 2024

تد کروز، سناتور جمهوریخواه با به چالش کشاندن آنتونی بلینکن، او را مسئول فاجعه بارترین سیاست خارجی آمریکا در دوران معاصر خواند و جنگ در اروپا و خاورمیانه را ناشی از ضعف دولت بایدن دانست که با مماشات با دشمنان و تزریق میلیاردها دلار به جمهوری اسلامی ایران، 90 درصد هزینه حمله 7 اکتبر حماس را تأمین کرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
سناتور تد کروز خطاب به آنتونی بلینکن گفت: " آقای وزیر، شما مسئول فاجعه بارترین سیاست خارجی آمریکا در دوران معاصر هستید. زمانی که جو بایدن رئیس جمهور شد، صلح و رفاه در جهان حاکم بود. اما اکنون شاهد دو جنگ همزمان هستیم. بدترین جنگ اروپا پس از جنگ جهانی دوم، و بدترین جنگ در خاورمیانه طی 50 سال اخیر که به باور من هر دو این جنگ ها ناشی از ضعف دولت آمریکا است. در واقع شما دقیقاً از آنچه سیاست خارجی آمریکا باید باشد، فاصله گرفته اید. دوستان و متحدان آمریکا را تضعیف کرده اید و در برابر با دشمنان مماشات می کنید. این دولت، میلیاردها دلار را روانه جیب دشمنان کرده است که هدفشان از بین بردن امریکا است."
 
تد کروز با اشاره به انتشار بیانیه ای از سوی وزارت امور خارجه آمریکا برای مرگ رئیسی گفت: " آیا به نظر شما امروز دنیا بدون رئیسی جای بهتری نیست؟ "
بلینکن در پاسخ گفت: «با توجه به اعمال وحشتناکی که او چه به عنوان قاضی و یا چه به عنوان رئیس جمهور انجام داده است و اینکه دیگر نمی تواند آن کارها را انجام دهد، بله مردم ایران، بدون او احتمالاً وضعیت بهتری خواهند داشت."
 
در ادامه سناتور تد کروز گفت : " سازمان ملل متحد پرچمش را به نشانه عزاداری برای مرگ ابراهیم رئیسی نیمه برافراشته کرده است، آیا قبول دارید که این اقدام سوگواری سازمان ملل متحد برای «قصاب تهران» کاملاً شرم آور است؟ "
 بلینکن در پاسخ به این سوال گفت که ما به اقدام سازمان ملل توجه خواهیم کرد و اما قطعاً ما چنین کاری را نخواهیم کرد. 
 
تد کروز در ادامه از وزیر امور خارجه پرسید :" آیا می دانید در زمانی که شما مسئولیت وزرات امور خارجه را به عهده گرفتید میزان فروش نفت ایران 300 بشکه در روز بود؛ ولی اکنون به 2 میلیون بشکه در روز رسیده است؟ "
وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال طفره رفت و گفت: " ما تحریم های زیادی را علیه شرکت های که در زمینه پتروشیمی فعالیت دارند، اعمال کرده ایم و بیش از 200 نفر را تحریم کردیم. " 
 
تد کروز در ادامه با اشاره به 70 فروند ناوگان کشتی جمهوری اسلامی ایران در سال 2020 گفت که علیرغم تحریم هایی که شما اعمال کرده اید، اکنون این کشور دارای 400 فروند می باشد. 
 
او  اضافه کرد: " شما به شدت خواهان یک توافق جدید با رژیم جمهوری اسلامی ایران هستید و از همان روز اول، پول نقد به سمت این رژیم سرازیر کردید و بدانید که 6 میلیارد دلاری را که شما آزاد کردید، مشتی از خروار بوده است و اکنون باوجود تحریم های نفتی، ما شاهد فروش 2 میلیون بشکه نفت در روز می باشیم که معادل 80 میلیارد دلار است و این پول 90 درصد کمک های مالی حماس را تأمین می کند و به معنای واقعی این دولت هزینه حمله 7 اکتبر را برای حماس فراهم کرده است. 
بلینکن با اشتباه خواندن اظهارات تد کروز گفت که ما 600 تحریم علیه ایران اعمال کرده ایم. 
 
سناتور تد کروز در پایان سخنان خود اظهار داشت: با وجود تحریم های اعمال شده، 300 بشکه به 2 میلیون بشکه در روز رسیده است و شما با سرازیر کردن میلیاردها دلار پول به رژیم قاتل و نسل کش به توافق با این رژیم دل بسته اید و به دشمنان ما کمک مالی کرده اید و دوستانمان را تضعیف نموده اید.  
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©