یک ایرانی مسبب تحول در روند تحقیقات پلیس ایالتی آمریکا
به روز شده در      دوشنبه 3 آذر 1393     -   Monday November 24 2014

شکایت محمد فروردین شهروند 60 ساله ایرانی‌آمریکایی ساکن ایالت پنسیلوانیا از روند تحقیقات پلیس در خصوص شکایت وی از برخورد پلیس ایالتی با او، منجر به تحول در ساختار نظارت بر تحقیقات پلیسی این ایالت شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

دادگاه فدرال ایالات متحده آمریکا پس از شکایت آقای فروردین که مدعی بد رفتاری پلیس ایالتی پنسیلوانیا در هنگام تحقیق از او شده‌بود، با تایید صلاحیت این شهروند ایرانی‌آمریکایی برای تقاضای تجدیدنظر در روند تحقیقات پلیس متناسب با حفظ حرمت اشخاص خواهان تحول در ساختار تحقیقات پلیسی و نظارت بر انجام تحقیقات پلیس شده‌است.

محمد فروردین پس از آنکه پرونده شکایت او از پلیس ایالتی در مرحله داوری حل گردیده بود، از دادگاه فدرال ایالت متحده آمریکا خواهان صدور رای به «اجبار نظارت در تحقیقات پلیس» کرده است، چرا که نظارت و بازرسی برای اطمینان در تأثیر آموزش افسران پلیس ضروری است.

پلیس مدعی بود که شاکی صلاحیت تقاضای تجدید نظر در آئین نامه‌های تحقیقات پلیس از طریق دادگاه ندارد، اما دادگاه تقاضای شاکی‌ را قانونی‌ خواند.

در صورتی که دادگاه عالی آمریکا نیز این حکم را تایید کند، حکم این دادگاه فدرال مبنای قانونی رسیدگی به شکایت از پلیس در آمریکا خواهد بود.

 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©