پسر باب مارلی از همسر ایرانی‌تبارش می‌گوید
به روز شده در      جمعه 3 دی 1395     -   Friday December 23 2016

«زیگی مارلی» ستاره موسیقی رگی (Reggae) جاماییکا و پسر «باب مارلی» فقید، هفته پیش در مصاحبه‌ای اختصاصی با مجله People، همسر اسراییلی ایرانی‌تبارش «اورلی» را ستود و از اینکه همسرش باعث تغییر زیادی در زندگی‌‌اش شده و او با فرهنگ ایرانی و اسراییلی آشنا شده است، ابراز رضایت کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

 پسر هنرمند مشهور باب مارلی تلفیق آیین خودش، راستافاری (جنبشی دینی در دهه 1930 در جاماییکا) با آیین یهودیت و ریشه‌های پارسی همسرش را «راستافارسی» می‌نامد و خانواده خود را که شامل همسرش «اورلی آگای» 33 ساله و چهار فرزندشان با نام‌های جودا (11 ساله)، گیدئون (9 ساله)، آبراهام (5 ساله) و ایسایا (7 ماهه) است، خانواده‌ای راستافارسی می‌داند.

زیگی مارلی 48 ساله به خوبی توانسته تا میراث ایرانی اسراییلی و پس‌زمینه راستافاری جاماییکایی را در خانواده‌اش در هم آمیزد و در اینباره می‌گوید: «همسرم از خاورمیانه است. او در اسراییل متولد شده و پدر و مادرش ایرانی هستند. هنگامیکه ازدواج کردیم، تفاوت‌های فرهنگی موجود بین ما در هم آمیخت.»

زیگی مارلی خواننده و آهنگساز برنده جایزه گرمی (Grammy) گفت که حتی آشپزخانه منزل‌شان و عادات غذاخوردن خانواده‌اش به خوبی آمیزش فرهنگ و رسوم او و همسرش را نشان می‌دهد: «من به همسرم غذاهای جاماییکایی مانند ماهی، پوریج (نوعی غذای محلی شبیه فرنی که از شیر و تخم‌مرغ تهیه می‌شود) و ادویه‌های غذاهای دریایی کاراییب را معرفی کردم و او  مرا با خوراک‌های ایرانی مثل فلافل و غذاهای پلویی آشنا کرد. این شناخت با انواع غذاهای مختلف باعث شد تا من درباره پذیرش و درک فرهنگ‌های دیگر با ذهن بازتر عمل کنم.»

زیگی مارلی و خانواده راستافارسی‌اش هم اکنون در کلانشهر لس‌انجلس زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©