ناسا یک دختر ایرانی تبار را برای عضویت در تیم جدید فضانوردان خود برگزید
به روز شده در      جمعه 19 خرداد 1396     -   Friday June 9 2017

جاسمین مقبلی، از سوی آژانس ملی هوا و فضای آمریکا (NASA) برای عضویت در تیم جدید فضانوردان ایالات متحده آمریکا برگزیده شد. این نخستین باری است که یک دختر ایرانی برای چنین سمتی به صورت رسمی پذیرفته می شود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

جاسمین مقبلی سی و سه سال پیش در هنگامی که خانواده او برای مهاجرت به آمریکا در آلمان به انتظار بودند به دنیا آمده است و در رشته مهندسی هوا و فضا از دانشگاه MIT در ماساچوست فارغ التحصیل شده و سپس به عنوان خلبان به مدرسه آموزش خلبانی ارتش آمریکا پیوسته است.

وب سایت رسمی ناسا خانم مقبلی را خلبانی معرفی میکند که تا کنون 1600 ساعت پرواز و نیز 150 عملیات جنگی موفق برای نیروی دریایی ارتش آمریکا را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

جاسمین مقبلی همچنین دارنده مدال افتخار نیروی هوایی ایالات متده و نیز مدال افتخار تفنگداران دریایی ارتش آمریکا برای انجام خدمت صادقانه بوده است.

والدین جاسمین مقبلی فرشته و کامی مقبلی هستند که هم اینک در ایالت فلوریدا در جنوب شرق آمریکا سکونت دارند و برادر بزرگتر او کاوه مقبلی نیز در پنسیلوانیا زندگی می کند.

خانم مقبلی که هفته گذشته با پذیرفته شدن در تست مشهور آژانس ملی هوا و فضای آمریکا به همراه 11 تن دیگر از میان 18 هزار متقاضی، برای عضویت در تیم جدید فضانوردان آمریکا کاندیدا شد، از ماه آگوست 2017 مجموعه فشرده و سنگینی از آموزش های لازم برای انجام ماموریت در فضا را آغاز کرده و در صورت موفقیت در آن به زودی راهی فضا خواهد شد.

لازم به یادآوری است پیش از این انوشه انصاری نخستین ایرانی تباری بود که به عنوان یک گردشگر فضایی و با پرداخت هزینه سفر خود به فرای جو زمین سفر کرد. اما خانم مقبلی نخستین آمریکایی ایرانی تباری است که شانس خدمت به اهداف فضایی بشر را در فرا جو کسب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©