جایزه شیمی و بیو شیمی دانشگاه UCLA به دانشمند ایرانی رسید
به روز شده در      چهارشنبه 24 خرداد 1396     -   Wednesday June 14 2017

دانشگاه UCLA اعلام کرد جایزه عالی شیمی و بیو شیمی خود در سال 2017 را به دکتر سپهر سرشار شیمی‌دان و دانشمند کاشف در رشته امور دارویی اهدا خواهد کرد و از وی برای سخنرانی ویژه مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان این دانشگاه در سال 2017 دعوت کرده است. این سخنرانی شنبه 17 جون 2017 در صحن اصلی دانشگاه برگزار خواهد شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

دکتر سپهر سرشار در هنگامی که دانشجوی مقطع کارشناسی در دانشگاه UCLA بود، با پیشنهاد مشاورش رشته تحصیلی خود را از ریاضی به شیمی تغییر داد. در سال 1989 پس از دریافت مدرک کارشناسی برای تحصیلات تکمیلی در رشته شیمی به دانشگاه هاروارد پیوست. او در سال 1994 نخستین کار حرفه­‌ای  خود را آغاز کرد و به عنوان شیمیدان دارویی به کمپانی «اونتوژن» در سن‌­دیه­‌گو که پیشگام شیمی ترکیبی بود، ملحق شد.

در سال 2001 دکتر سرشار شرکت شیمی –‌ دارویی آسپکس را تاسیس کرد که در 2015 توسط کمپانی توا به مبلغ سه و نیم میلیارد دلار خریداری شد.

از مهمترین کارهای دکتر سپهر سرشار می­‌توان به تولید داروی ضد تشنج در بیماری هانتینگتون، دیسکینزی کینزیا و سندروم تورت نام برد که توسط اتحادیه دارویی و غذای ایالات متحده (FDA) تایید شده است.

تا کنون دکتر سپهر سرشار چندین مقاله علمی نوشته و بیش از یکصد اختراع نیز به نام خود ثبت کرده است. او در حال حاضر در یک شرکت خانوادگی به نام پریتوس پارتنرز درگیر است که توسعه املاک و مستغلات تجاری فعال است و از زمان بازنشستگی پدرش در سال 2015، عهده ­دار مدیریت این کمپانی است. اوقات فراغت دکتر سرشار به سفر، سیر و سیاحت، اسکی و غواصی می­‌گذرد.

دکتر سرشار فرزند نخست خانواده سرشار(هما و نجات) است که مادرش به دلیل بیش از نیم قرن فعالیت برجسته فرهنگی به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین روزنامه‌نگاران مستقل ایرانی‌آمریکایی سال گذشته موفق به اخذ جایزه ارزشمند میراث آمریکایی شد. 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©