معرفی یک ایرانی به عنوان «مسبب آتش سوزی مرگبار کالیفرنیا» جعلی است
به روز شده در      شنبه 29 مهر 1396     -   Saturday October 21 2017

اخیرا گزارش‌های ضد و نقیضی درباره دستگیری یک مرد جوان ایرانی‌تبار مسلمان به جرم دست داشتن در آغاز آتش سوزی مرگبار اخیر در شمال ایالت کالیفرنیای در آمریکا منتشر شده که همگی جعلی است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
به گزارش Hoax Alert، در چند روز اخیر اخبار و شایعاتی درباره دستگیری یک مرد جوان ایرانی‌تبار به نام «محمد اسلامی» در برخی وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دست داشتن وی در آتش‌سوزی مرگبار شمال کالیفرنیا منتشر شده که موجب کشته شدن 42 نفر و خسارات سنگین مالی به کارگاه‌ها و کارخانه‌های شراب‌سازی در این منطقه  و همچنین انهدام چندین منطقه شهری و مسکونی شده است. 
بر اساس این خبرها، محمد اسلامی ۲۳ ساله و مهاجر مسلمان و ایرانی‌تبار توسط پلیس دستگیر شده و عامل شروع این آتش‌سوزی گسترده بوده است؛ این در حالی است که این خبر از سوی هیچ نهاد رسمی مانند پلیس فدرال (FBI) اعلام و تایید نشده است. 
از سوی منابع این خبر که در شبکه‌های اجتماعی به سرعت در حال اشتراک گذاری است، آن را از به نقل از فاکس‌نیوز معرفی‌کرده‌اند، در حالی که در پاسخ به استعلام خبرگزاری ایرانشهر، شبکه خبری Fox می‌گوید هرگز چنین خبری را در خروجی خود قرار نداده است.
تحقیقات ما نشان می‌دهد عامل اولیه انتشار این خبر وبگاه Freedum Junkshun نام دارد که اخبار جعلی و طنزهای سیاسی منتشر می‌کند و خود به غیرواقعی بودن خبرهایش معترف است.
با این حال گسترش سرعت انتشار این خبر خصوصا برای گروهی از ایرانیان ساکن در مناطق آسیب دیده از این آتش سوزی‌ها که طی آن دست کم بیست‌هزار نفر آسیب دیده و یا از خانه‌‌های خود رانده شده‌اند، احساس نا‌امنی شدیدی به بار آورده است.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©