استاد ارونقی کرمانی، روزنامه‌نگار نامدار ایرانی در آمریکا درگذشت
به روز شده در      یکشنبه 7 آبان 1396     -   Sunday October 29 2017

رسول ارونقى کرمانى سردبیر پیشین مجله اطلاعات هفتگی در تهران و مدیر مجله تهران پست در آمریکا، جمعه گذشته 27 اکتبر 2017 در سن ٨٨ سالگى در حومه واشنگتن پایتخت آمریکا دیده از جهان فرو بست.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

شادروان ارونقی کرمانی یکی از مشهورترین، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین پاورقی‌نویسان ایران در دهه‌های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ خورشیدی بود و آثارش خوانندگان بسیاری داشت. ارونقی کرمانی پس وقوع انقلاب زمستان 1357 خورشیدی تا هنگام مرگ در آمریکا زندگی می‌کرد.

ارونقی کرمانی کار مطبوعاتی خود را در سن ۲۲ سالگی با خبرنگاری و روزنامه‌نگاری در روزنامه اطلاعات آغاز کرد و تا پایان فعالیت حرفه‌ای‌اش در ایران، همان‌جا ماند. او پس از مدتی به سمت سردبیری مجله اطلاعات هفتگی منصوب شد و ۱۳ سال سردبیری این نشریه را بر عهده داشت. دورهٔ سردبیری ارونقی کرمانی در اطلاعات هفتگی را دوره‌ای «موفق» و «پرتیراژ» دانسته‌اند. از ارونقی کرمانی آثار بسیاری به صورت پاورقی یا در قالب کتاب مستقل منتشر شده‌است.

از شادروان ارونقی کرمانی ده‌ها اثر داستانی با مضامین عاشقانه و اجتماعی در ایران و آمریکا به چاپ رسیده است که بخشی از این آثار در کتابفروشی آن لاین شرکت کتاب در دست‌رس علاقمندان است. شایان ذکر است برخی از آثار آن نویسنده نامدار معاصر در ایران ممنوع الانتشار است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©