جیک سالیوان، اینترنت استارلینک برای مردم ایران را به اوفک ارجاع داد
به روز شده در      سه شنبه 29 شهریور 1401     -   Tuesday September 20 2022

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، پیگیری پوشش اینترنت ماهواره ای استارلینک برای مردم ایران را به دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) ارجاع داد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در رابطه با پاسخ ایلان ماسک به توئیت یکی از کاربران مبنی بر ارائه خدمات و پوشش اینترنتی استارلینک برای مردم ایران گفت در گذشته برای برقراری ارتباط مردم ایران با یکدیگر و جهان، استثناهایی در نظر گرفته بودیم، اما من شخصا نمی توانم به طور خاص در مورد آن صحبت کنم. وی پیگیری این مسأله را  به اوفک ( دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ) ارجاع داد. 
 
در پی اعتراضات اخیر در ایران، شماری از مردم در توییتر از ایلان ماسک خواسته بودند که امکان بهره‌مندی از خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برای مردم ایران فراهم کند. ایلان ماسک نیز روز گذشته، در توییتی گفت که برای معافیت از تحریم‌های ایران و راه‌اندازی اینترنت استارلینک ایران اقدام خواهد کرد. استارلینک تنها فرستنده اینترنت ماهواره‌ای جهان است.
 
حکومت جمهوری اسلامی در واکنش به تظاهرات سراسری مردم ایران به قتل مهسا امینی در بازداشت پلیس، سرعت اینترنت را بسیار پایین آورده و یا در برخی شهرها به کلی قطع کرده است.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©