وریا غفوری یاد و خاطره «دختر آبی» را زنده کرد
به روز شده در      چهارشنبه 10 خرداد 1402     -   Wednesday May 31 2023

وریا غفوری، کاپیتان پیشین تیم فوتبال استقلال که بدلیل حمایت از جنبش «زن، زندگی، آزادی» در اعتراضات اخیر توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برای مدتی بازداشت شده بود، به خواسته های حکومت تن نداد و با حضور در استادیوم آزادی همزمان با بازی فینال جام حذفی بین استقلال و پرسپولیس برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد. او هیچگاه در برابر بیداد و ظلم این حکومت سکوت نکرد و همیشه در کنار مردم ایران ایستاد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
وریا غفوری در بازی فینال جام حذفی استقلال و پرسپولیس با حضور در ورزشگاه آزادی و پوشیدن تیشرتی که بر روی آن نوشته شده بود «دختر آبی» یاد و خاطره «سحر خدایاری» را زنده کرد. این اقدام ورزشکار مردمی موجی از خشم را میان رسانه های حکومتی برانگیخت. 
 
وریا غفوری در طی انقلاب مهسا در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «مگر می‌شود خیر بر شر پیروز نشود! خیر محکم خواهد ایستاد. شر با تمام قدرتش همیشه مغلوب مظلومیت درستی و بحق بودن خیر می‌شود....» 
لازم به یادآوری است که سحر خدایاری معروف به «دختر آبی» در اسفند سال ۱۳۹۷ هنگامی که تلاش می‌کرد با لباس پسرانه و برای تماشای بازی آبی‌پوشان استقلال و تیم العین امارات وارد ورزشگاه آزادی تهران شود ، توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت شد. او پس از آزادی از زندان و با مراجعه به دادگاه انقلاب مقابل ساختمان دادگاه خودسوزی کرد و در۱۸ شهریورماه بر اثر شدت سوختگی جان باخت.  
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©