انتقام از عربستان، اعدام در بلوچستان
به روز شده در      پنجشنبه 11 خرداد 1402     -   Thursday June 1 2023

در پی اعدام دو جوان شیعه بحرینی به نام های صادق ثامر و جعفر سلطان در عربستان، رژیم جمهوری اسلامی به رسم دیرینه انتقامجویی، دو جوان بلوچ دیگر را به نام های اشکان سهرابی و آریا پرویزی اعدام کرد. عبدالستار دوشوکی، رئیس مرکز مطالعات بلوچستان در لندن با اعلام این خبر گفت: «تقاص اعدام ها در عربستان سعودی را باید جوانان بی گناه در بلوچستان بدهند. »
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
وزارت کشور عربستان سعودی از اجرای اعدام دو تبعه بحرینی به نام‌های جعفر محمد علی و صادق مجید عبدالرحیم در منطقه الشرقیه عربستان خبر داد. علیرغم رد اتهامات توسط این دو جوان و همچنین انتقادات سازمان عفو بین الملل، عربستان سعودی مانند جمهوری اسلامی اعتنایی به اعتراض های نهادهای حقوق بشری نمی کند. جای تعجب نیست اگر  از سوی رسانه های سعودی بشنوید که ظاهرا این دو جوان زیر شکنجه اعتراف کرده اند. هفته گذشته نیز چهار جوان شیعه اهل قطیف به اتهام اقدام علیه امنیت ملی علیه عربستان اعدام شدند.
 
عبدالستار دوشوکی، رئیس مرکز مطالعات بلوچستان در لندن در خصوص این اعدامها در بلوچستان به خبرگزاری ایرانشهر گفت: « بیش از یازده سال پیش در مصاحبه ای تحت عنوان "انتقام از عربستان و بحرین در بلوچستان" به انتقام جویی جمهوری اسلامی از اعدام ها و گردن زدن های جوانان شیعه توسط عربستان و بحرین پرداختم و تأکید کردم که تقاص این خونریزی ها را باید جوانان بلوچ به جرم بلوچ و سُنی بودن در ایران بدهند. همانگونه که در این هفته دو جوان بلوچ به نام های اشکان سهرابی و آریا پرویزی توسط جمهوری اسلامی قربانی این انتقامجویی کور شدند.»
شبکه های عربی زبان وابسته به جمهوری اسلامی مثل شبکه های العالم، الکوثر، المَنار و حتی شبکه آی‌ فیلم عربی، اعدام های عربستان سعودی را تحت پوشش گسترده قرار داده و محکوم کردند. همانگونه که شبکه های فارسی زبان وابسته به عربستان اخبار مربوط به اعدام بلوچها را تحت پوشش قرار می دهند، اما از سوی دیگر اعدام های عربستان را نادیده می گیرند. 
بهر حال بعد از چین که هیچ کس حتی تخمینی از تعداد اعدام های آن کشور ندارد، ایران و عربستان در رقابتی تنگاتنگ در دنیای اعدام پیشتاز هستند. اگرچه جمهوری اعدامی در صدر جدول قرار دارد.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©