راستی آزمایی گزارش های بی بی سی فارسی و کمیسر حقوقی سازمان ملل در غزه – گزارش شماره 4
به روز شده در      جمعه 4 خرداد 1403     -   Friday May 24 2024

هر از چند گاهی بی بی سی فارسی با درج عکس هایی از کودکان فلسطینی که آنها را در حالت نزاری نشان می دهد و با نقل قولی از یک مأمور سازمان ملل، اسرائیل را به نسل کشی با ایجاد قحطی در غزه متهم می کند و پیاز داغ این اتهام را بیشتر می کند. بیش از 7 ماه از جنگ دفاعی اسرائیل علیه تروریستهای حماس و جهاد اسلامی می گذرد و با توجه به این که تنها گذرگاه های ورودی به غزه توسط اسرائیل کنترل می شود، اگر این چنین بود که در فاصله چند روز می بایست اهالی غیرنظامی غزه از بی آبی و بی غذایی تلف شوند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
 آیا واقعا اسرائیل با ممانعت از ورود کمک های بشردوستانه به غزه، وضعیت انسانی وخیمی را در غزه ایجاد کرده است؟ 
به راستی حقیقت چیست؟ 
 
پس از کشتار و جنایات حماس و سایر سازمان های تروریستی علیه اسرائیل در7 اکتبر، ارتش اسرائیل فعالانه برای از بین بردن توانایی های این گروه های تروریستی تلاش کرده است. در طول این عملیات، ارتش اسرائیل بین سازمان‌های تروریستی و زیرساخت‌ها و مناطق غیرنظامی در نوار غزه تمایز قائل شده است. علاوه بر این، با هدف به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان، اقدامات متعدد و طرح‌های بشردوستانه مختلفی در ماه‌های گذشته برای بهبود وضعیت انسانی غیرنظامیان در غزه انجام داده است. این تلاش‌ها شامل تسهیل ارسال کمک‌هایی مانند غذا، تجهیزات پزشکی، سوخت و سرپناه و همچنین تامین مستقیم آب از اسرائیل به غزه می باشد.
 
«سازمان دولتی COGAT اسرائیلی» یک واحد هماهنگی فعالیت‌های دولتی در کرانه باختری و نوار غزه می باشد که یک مکانیسم هماهنگی ایجاد کرده است و با توجه به ظرفیت های داخلی اسرائیل،برای هماهنگی و همگام سازی تلاش های بشردوستانه مختلف در نوار غزه با جامعه بین  الملل همکاری می کند.
کمک‌های بشردوستانه شامل غذا، آب، تجهیزات پزشکی و تجهیزات سرپناه ابتدا به مصر ارسال می‌شود و سپس برای بررسی امنیتی اسرائیل به گذرگاه‌های نیتزانا یا کرم شالوم ارسال می‌شود. متعاقباً کمک های سازمان ملل از طریق کرم شالوم به نوار غزه و بقیه کمک ها از طریق گذرگاه رفح در مصر به غزه ارسال می شود. علاوه بر این، یک کانال ارسال کمک های بشردوستانه از طریق اردن در حال حاضر عملیاتی می باشد و برنامه هایی برای کانال های ارسال اضافی در دست اجرا می باشد. 
برای راستی آزمایی همین که هیچ گونه قحطی در غزه بوجود نیامده است، همان طور که در سطور بالا به آن اشاره شد، کافی است. زیرا اگر اتفاق می افتاد در ظرف فقط چند روز می بایست صدها هزار نفر تلف می شدند و می دانیم که این مسئله صورت نگرفته است و لازم نیست استدلال دیگری ارائه شود. با این وجود در اینجا به چند آمار اشاره می کنیم:
 
تا 20 ماه مه 2024، در مجموع 572,300 تن کالاهای بشردوستانه از 7 اکتبر به بعد با استفاده از 29,746 کامیون به غزه ارسال شده است. این کالاها شامل 427,870 تن غذا، 34,940 تن آب، 23,590 تن تجهیزات پزشکی و دارو 59,935 تن تجهیزات و لوازم پناهگاه همچنین 541 مخزن گاز پخت و پز و 297 مخزن سوخت بوده است. 
علاوه بر این، ارتش اسرائیل بر 101 فروند هواپیمای بشردوستانه نظارت داشته و در مجموع 9156 بسته را توزیع کرده است. این بسته ها توسط کشورهای مختلف از جمله بلژیک، مصر، فرانسه، آلمان، اردن، هلند، انگلستان، امارات و آمریکا اهدا شده است.
 
همانطور که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اشاره کرده است،«این کشور (اسرائیل) به اقدامات بی سابقه ای برای بیرون راندن غیرنظامیان بی گناه از مسیر آسیب و اطمینان از رسیدن کمک های بشردوستانه به نیازمندان غزه ادامه خواهد داد.» (بیانیه نخست وزیر بنیامین نتانیاهو، دفتر نخست وزیر اسرائیل، 20 مه 2024).
در جنگ جنایتکارانه پوتین و روسیه علیه مردم بی گناه اوکراین، نه فقط خبری از گزارشهای مأمورین قد و نیم قد سازمان ملل در مورد اوکراین به چشم نمی خورد، بلکه عوامل چپگرا و اسلام گرا در کانون های خبری مانند بی بی سی هم چنان فعال و در جهت سیاست های تبهکارانه حکومت جمهوری اسلامی ایران دروغ پراکنی می کنند.
به راستی چرا؟ جز این است که آنها می خواهند افکار ملت ایران را از پرداختن به مسائل داخلی ایران و جنایت های روزمره ای که در ابعادی حیرت انگیز صورت می گیرد، منحرف کنند؟
 
نویسنده: بیژن خلیلی- 24 می 2024 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©