نامگذاری زادروز «شیر خراسان» به عنوان « روز ملی شیر و خورشید» ایران
به روز شده در      جمعه 25 خرداد 1403     -   Friday June 14 2024

زادروز مجیدرضا رهنورد، یکی از جانباختگان جنبش «زن، زندگی، آزادی»، در 26 خرداد 1403 برابر با 15 جون 2024 به عنوان «روز همبستگی ملی شیر و خورشید» نامگذاری شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
شاهزاده رضا پهلوی با انتشار پستی در این رابطه در صفحه اجتماعی اکس نوشته است: «ایران در درازای تاریخ خود، همواره بیشه شیران و دلیران بوده است؛ قهرمانانی که حتی در تاریک‌ترین روزهای این سرزمین، چون خورشید جاودان بر آسمان دل میهن‌پرستان نور امید تابانده‌اند. بی‌تردید، یکی از این قهرمانان، مجیدرضا رهنورد است؛ دلاوری خراسانی که نشان نامیرای شیروخورشید ایران را چون سند گویای میهن‌پرستی بر دست خویش حک کرد و نام و تصویر باشکوهش در ذهن و ضمیر ایرانیان جاودانه شد.»
شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به نامگذاری این روز به همه ایرانیان توصیه کرد که این روز را به بهترین شکل گرامی بدارند و از آن ابزاری قدرتمند برای همبستگی ملی بیافرینند و با حضور در برنامه‌هایی که به این مناسبت در سراسر جهان برگزار می‌شود، پرچم شیروخورشید را به نام ایران و ملت ایران به اهتزاز در آورند.
بدین منظور قرار است روز شنبه ۲۶ خردادماه گروهی از ایرانیان در شهرهای مختلف جهان تجمعات اعتراضی برپا کنند و با حمل پرچمهای شیر و خورشید یاد و نام مجیدرضا رهنورد و دیگر جانباختگان اعتراضات ایران را گرامی بدارند.
 
در همین راستا، از سوی کنگره ایرانیان آمریکایی برای دموکراسی تجمعی در روز شنبه 15 جون در شهر ایرواین واقع در سیویک سنتر پلازا از ساعت 11 تا 1 بعدازظهر برگزار می شود. سخنرانان این مراسم بیژن کیان، اردوان مفید، ایمان فروتن، مونا صداقت می باشند. 
 
لازم به ذکر است که مجیدرضا رهنورد متولد ۲۶ خرداد ۱۳۷۸ و یکی از بازداشت‌شدگان جنبش «زن، زندگی، آزادی» بود که در ۲۱ آذر ۱۴۰۱ به فاصله ۲۳ روز از زمان بازداشت، با حکم دادگاه انقلابِ مشهد اعدام شد.او در جریان دادگاه بدون طی تشریفات قانونی و درحالی که از فرصت دفاع و حق استفاده از وکیل محروم بود، به کشتن دو بسیجی و زخمی‌کردن چهار بسیجی دیگر در جریان خیزش ۱۴۰۱ ایران در مشهد، متهم شد.
 
مجیدرضا رهنورد بر روی یکی از دستانش خالکوبی نماد شیر و خورشید را داشت. برخی شواهد نشان می‌داد این دست او قبل از اعدام، ابتدا توسط شکنجه‌گران سوزانده و سپس شکسته شده بود.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©