اخراج یک پناهنده ایرانی به دلیل خشونت پلیس متوقف شد
به روز شده در      پنجشنبه 21 اسفند 1393     -   Thursday March 12 2015

به توصیه‌ی کمیته‌ مبارزه با شکنجه‌ سازمان ملل، حکم اخراج یک پناهجوی ایرانی‌تبار به نام وحید خدامرادی که بیش از دو ماه است برای اخراج، به بازداشتگاه اداره مهاجرت در مرشتا در شمال استکهلم منتقل شده، متوقف شد. یکی از دلایل این امر، خشونت پلیس علیه این پناهجو معرفی شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

به گزارش رادیوی دولتی سوئد وکیل این پناهجو، کریستینا دال بِک درگفتگو با آن رادیو تایید کرده است که درپی شکایت او از وضعیت موکلش، این کمیته از اداره مهاجرت سوئد خواست تا پایان بررسی این کمیته و تصمیم گیری درمورد پرونده‌ این پناهجو، از اخراج او خودداری کند.

این پناهجو درهفته گذشته توسط پلیس و آنچنان که خود می‌گوید و عکس‌های گرفته شده از او نشان می‌دهند با زور و اعمال خشونت به سفارت جمهوری اسلامی در استکهلم برده شد تا برگه‌ درخواست مجوز سفر به ایران را امضا کند. اعمال خشونت توسط پلیس به نظر کریستینا دال‌بِک، وکیل آقای خدامرادی ازدلایل درخواست کمیته‌ مبارزه با شکنجه از اداره مهاجرت سوئد برای توقف اخراج او بود.
کریستینا دال‌بِک همچنین می‌گوید: کمیته مبارزه با شکنجه پس از بررسی پرونده‌ وحیدخدامرادی، در مورد او تصمیم خواهدگرفت. چنانچه این کمیته به اداره مهاجرت اعلام کند که بازگرداندن این پناهجو به ایران می‌تواند خطر شکنجه را برای او داشته باشد، اداره مهاجرت از اخراج او خودداری کرده و به او اجازه‌ اقامت خواهدداد.
وحید خدامرادی خود را از گروه یارسان می‌داند که اقلیتی مذهبی در ایران است. او می‌گوید که به این دلیل، اگر به ایران فرستاده شود با خطرهای زیادی روبرو خواهدشد.
او قراراست تا رسیدن پاسخ کمیته‌ی مبارزه با شکنجه سازمان ملل در بازداشتگاه نگهداری شود، اما تا آن زمان به ایران اخراج نخواهدشد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©