پس از حمله گسترده سایبری، خبرگزاری ایرانشهر به فعالیت بازگشت
به روز شده در      پنجشنبه 6 مهر 1396     -   Thursday September 28 2017

پس یک وقفه 72 ساعته که به دلیل حمله گسترده سایبری به زیر ساخت‌های خبرگزاری ایرانشهر و سرورهای میزبان آن صورت گرفت و علی الرغم آسیب جدی به بخش بزرگی از آرشیو این خبرگزاری، با همکاری تیم پشتیبانی فنی، این وب سایت خبری فعالیت خود را از سر گرفت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

در ساعات نخستین روز سه شنبه 26 سپتامبر 2017 یک حمله سایبری از سوی گروهی ناشناس از هکرهای حرفه‌ای که به صورت موازی دو سرور اصلی خبرگزاری ایرانشهر و گروهی از وب‌سایت‌های وابسته را هدف قرار داد، امکان دست رسی به این منبع خبری تخصصی در خصوص فعالیت‌های ایرانیان برون مرز، برای مدت نزدیک به 72 ساعت غیر ممکن شد.

گروه هکرها که با استفاده از روش‌های مرسوم گمراه سازی اینترنتی از افشای هویت اصلی و محل استقرارشان پرهیز کرده‌اند، احتمالا وابسته به ارتش سایبری سپاه پاسداران و یا نهادهای عملیاتی - تخریبی سایبری آن بوده‌اند و کوشیده بودند تا با رخنه از طریق سیستم خبرخوان سرور مرکزی، نوعی ویروس قابل تسری را در سیستم نرم افزاری خبرگزاری ایرانشهر وارد کنند که وظیفه آن جویدن کلیه اطلاعات، نابود سازی انواع داده‌ها اعم از تصاویر، فیلم‌ها، فایل‌های آرشیوی و دادهای متنی و همچنین اخلال در سیستم آرشیو، تخلیه داده‌های بایگانی شده و اضمحلال سیستم مدیریت داد‌ه‌ها بوده است.

لازم به یادآوری است خبرگزاری ایرانشهر به صورت همزمان در دو سرور خصوصی خود در کالیفرنیا و نیز سرور اشتراکی مادر در شرکت آمازون میزبانی می‌شود که هر دو سیستم از بالاترین ضریب‌های ایمنی سایبری برخوردار بوده‌اند.

با اینکه هکرها از معرفی خود صرف نظر کرده‌اند اما با توجه به محتوای خبرگزاری ایرانشهر و نیز وب‌سایت معتبر ketab.com که هدف این حملات بوده‌اند، گمان می‌رود موضوعیت فعالیت‌های فرهنگی این دو نهاد وابسته به شرکت کتاب که رویکرد افشاگرانه در خصوص رژیم اسلامی در ایران را دارند، می‌تواند ماهیت و نوع وابستگی این حملات را آشکار سازد.

شایان ذکر است خبرگزاری ایرانشهر به لطف تلاش بی وقفه تیم پشتیبانی فنی خود، از ساعاتی دیگر روال  فعالیت‌های معمول را از سر خواهد گرفت و از سعه صدر و شکیبایی مخاطبان و نیز همراهی وب سایت خبر رسان مردم ریپورت که در خبر هک شدن این خبرگزاری را به سمع مخاطبان گسترده خود رساند، کمال امتنان را دارد.

طبیعی است به دلیل گستردگی حمله و میزان بالای تخریب داده ها، برخی بخش های این وب سایت هنوز قابل استفاده نیست و کوشش می شود تا به مرور بازسازی گردد. به همین رو پیشاپیش پوزش ما را در این خصوص پذیرا باشید.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©