خاطره او که به زندگی بازگشت، وقتی حجابش را برداشت
به روز شده در      دوشنبه 31 اردیبهشت 1397     -   Monday May 21 2018

نگاه نیویورک تایمز به کتاب تازه مسیح علی نژاد
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
سرکار خانم مسیح علی نژاد، روزنامه نگار و فعال مدنی ایرانی تبار ساکن نیویورک، تابستان امسال کتاب جدیدی منتشر خواهد کرد که از هم اکنون مورد توجه نشریه نیویورک تایمز قرار گرفته است.
«باد در موهایم» عنوان کتاب تازه ای از مسیح علی نژاد است که بزودی در ۲۹ ماه می توسط انتشارات «لیتل، براون و شرکا» منتشر خواهد شد. این کتاب مجموعه ای از خاطرات خانم علی نژاد از روزهای دور و نزدیک است.
در گوشه ای از این کتاب آمده که چگونه مسیح علی نژاد برای نخستین بار طعم آزادی بدون حجاب را در خیابان های بیروت، پایتخت لبنان، در کنار زنان لبنانی چشیده است. مسیح سی ساله در ۲۰۰۶ و در هنگامی که بر روی سلسله مقالاتی درباره لبنان برای روزنامه اعتماد ملی کار می کرد، برای نخستین بار به یک سفر خارجی رفت که باعث تحولی عمیق در ساختار فکری وی شد. خانم علی نژاد می نویسد: «در سراسر زندگی من به ما گفته شده که همه فضیلت، عفت و نجابت و ارزش من (یک زن) در روسری ام بسته شده است اما در بیروت زنان حق انتخاب داشتند، برخی حجاب را انتخاب کرده اند و بعضی دیگر نه اما در عین حال یکپارچگی جامعه لبنان از بین نرفته است.»
به گزارش نیویورک تایمز، مسیح علی نژاد در نگارش کتاب باد در موهایم از همسرش، «کامبیز فروهر» روزنامه نگار ارشد نشریه بلومبرگ، یاری گرفته و پرتره ای از ایران امروز را از دید یک زن روایت می کند. او از داستان هایی که بر او در ایران و سپس در مهاجرت به انگلستان و ایالات متحده گذشته است سخن می گوید.
معصومه علی نژاد قمی معروف به مسیح علی نژاد، زاده سال ۱۳۵۵ و در روستای قمیکولا از توابع بابل بدنیا آمده است. او خبرنگاری را در سال ۱۳۸۰ و با روزنامه همبستگی در تهران آغاز کرد. در سال ۲۰۰۵ و در حالی که چند سالی بعنوان خبرنگار پارلمانی در مجلس شورای اسلامی کار می کرد بدلیل افشای پرداخت عیدی و پاداش هنگفت به نمایندگان مجلس در خبرگزاری ایلنا از مجلس اخراج شد و بعدها از ایران به انگلستان و سپس آمریکا مهاجرت کرد. 
مسیح علی نژاد بعنوان روزنامه نگار، نویسنده و فعال مدنی جنبش زنان و فمینیست شناخته می شود. مبارزه علنی او با حجاب اجباری و اعتراض به تبعیض علیه زنان ایرانی از او چهره ای شناخته شده در سطح بین المللی بوجود آورده که درضمن مورد دشمنی و کینه ورزی مقامات جمهوری اسلامی نیز قرار گرفته است.          
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©