آیا مسمومیت های زنجیره ای، از آموزه های «فناوری سرکوب» روسیه به رژیم جمهوری اسلامی است؟
به روز شده در      پنجشنبه 11 اسفند 1401     -   Thursday March 2 2023

عرفان ثابتی، نویسنده، مترجم و پژوهشگر حوزه فلسفه، دین و جامعه‌شناسی در لندن در پی مسمومیت های زنجیره ای مدارس دختران دانش آموز در ایران طی رشته توئیتی نوشت:" 17 سال قبل در چنین روزهایی آنا پولیتکوفسکایا، روزنامه‌نگار نامدار مخالف پوتین، تنها چند ماه قبل از اینکه ترور شود، گزارشی مبسوط دربارۀ مسمومیت تعداد زیادی از «دختران دانش‌آموز» چچنی بر اثر مادۀ شیمیایی قوی و ناشناخته‌ای در دستشویی مدارس که دستگاه عصبی آنها را ماه‌ها مختل کرده بود، ارائه نمود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
این پژوهشگر جامعه شناسی در ادامه می نویسد" پس از این ماجرا، روسیه حاضر به انتشار هیچ اطلاعاتی نشد، نه از داروها و روند درمان دختران دانش‌آموز در بیمارستان‌ها حرفی زد و نه نتیجۀ آزمایش‌ها را منتشر کرد. پس از مرخص شدن بیماران در پروندۀ دانش آموزان حتی یک کلمه هم دربارۀ داروها و شیوۀ درمان ثبت نشده بود. مدارس برای مدتی تعطیل شدند و سرانجام معلوم نشد که روسیه سرگرم آزمایش کدام مادۀ شیمیایی/سلاح زیست‌شناختی‌ روی «دانش‌آموزان دختر چچنی» بوده است.چند ماه بعد، پولیتکوفسکایا در مسکو به قتل رسید. 
عرفان ثابتی در ادامه توئیت خود می نویسد: بعید نیست که روسیه با صدور «فناوری سرکوب» به جمهوری اسلامی چنین روش‌هایی را به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی این رژیم آموخته باشد!
گفتنی است، مسمومیت‌های زنجیره ای مرموز دختران دانش آموز از ماهها پیش از قم آغاز شد و به شهرهای دیگر از جمله اردبیل، ساری، بروجرد، کرمانشاه، تهران و خراسان رضوی تسری یافته و صدها دانش‌آموز را راهی بیمارستان کرده است.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©