تغییر قاره ای بزرگترین غول های اقتصاد جهان
به روز شده در      پنجشنبه 31 فروردین 1402     -   Thursday April 20 2023

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، در رتبه بندی سال 2028 از نظر میزان تولید ناخالص داخلی GDP، چهار کشور از 6 کشور برتر جهان در قاره آسیا خواهد بود و اقتصاد کشورهای اروپایی به رتبه‌های پایین‌تری نیز نزول پیدا خواهد کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
بنابه این گزارش، رشد اقتصادی کشورهای چین و هند از دهه 1990 سریع بوده است، در حالی که اندونزی اخیراً وارد 10 اقتصاد برتر جهان شده و انتظار می‌رود تا سال 2028 به رتبه ششم برسد. 
همچنین انتظار می رود کشور ژاپن در سال 2024 به رتبه 4 برسد، در حالی که روسیه در این سال به رتبه 7 سقوط خواهد کرد.
 
کشورهای طبقه متوسط رو به رشد آسیا یکی از دلایل تغییر قاره در تولید ناخالص داخلی است. در حالی که چین الگوی رشد بازار در قرن بیست و یکم است، اکنون در حال مقابله با افزایش جمعیت سالخورده خود می باشد. بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، انتظار می رود کشورهای اندونزی، فیلیپین و مالزی در سال‌های آینده نیروی کار خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند تا به رشد متوسط درآمد این کشورها کمک کند.
 
شرکت‌های چندملیتی آسیایی مانند هوآوی چین و تاتای هند،  که پیشتر در قرن 21 ظهور کرده‌اند و انتظار می‌رود در سال های آتی به تعداد بیشتری در صحنه جهانی ظاهر شوند. 
اما رشد سریع در آسیا مجموعه ای از مشکلات خاص خود را نیز به همراه دارد، مانند افزایش شکاف درآمدهای روستایی و شهری، تخریب محیط زیست و همچنین چالش جدید کاهش جمعیت.
 
ترجمه : خبرگزاری ایرانشهر
منبع: سایت خبری Statista
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©