شاهزاده خطاب به اتحادیه اروپا: از موضع قدرت اقدام کنید! علیرضا آخوندی: اقدام دولت بلژیک شرم آور است!
به روز شده در      جمعه 5 خرداد 1402     -   Friday May 26 2023

در پی تبادل زندانی بلژیکی با اسدالله اسدی دیپلمات رژیم جمهوری اسلامی در روز جمعه 26 ماه می(5 خرداد)، شاهزاده رضا پهلوی این اقدام را محکوم کرد و از اتحادیه اروپا خواست تا از «موضع قدرت» اقدام نمایند. همچنین علیرضا آخوندی نماینده ایرانی تبار پارلمان سوئد این اقدام را «معامله ای شرم آور » خواند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
شاهزاده رضا پهلوی در پیام توئیتری خطاب به دولت بلژیک و اتحادیه اروپا اظهار داشت: « این اقدام نه تنها به گروگان‌گیری تروریسم جمهوری اسلامی پایان نمی‌دهد بلکه این رژیم را تشویق به این کار می کند.» شاهزاده از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا هماهنگ و از «موضع قدرت» اقدام نمایند  و به مردم ایران کمک کنند تا به آزادی و دموکراسی که لایقش هستند و برایش جان و هزینه داده‌اند، دست یابند.
 
علیرضا آخوندی نیز در پیام توئیتری خود این روز را روزی تاریک در تاریخ دولت بلژیک و اتحادیه اروپا خواند و گفت: « اقدام دولت بلژیک در معامله‌ای شرم آور، آنهم درست هنگامیکه که رژیم مستبد جمهوری اسلامی بی‌رحمانه با اعدام‌های گسترده و احکام سنگین در دادگاه‌های نمایشی، به سرکوب ملت آزادی خواه ایران ادامه می‌دهد، همان‌قدر شرم‌آور است که بهانه گیری اتحادیه اروپا برای تروریست شناختن سپاه پاسداران وقتی تروریست‌های رژیم مانند اسدالله اسدی در دادگاه های خودشان محکوم شده اند.»
وی در این پیام از نمایندگان پارلمان‌های اروپایی، بویژه نمایندگان ایرانی تبار خواست تا با ایجاد هم افزایی، «کنشگرا باشند نه واکنشگرا»، تا اینکه بتوانند ابزار گروگانگیری جمهوری اسلامی را رسوا و ناکارآمد کنند. 
 
لازم به یادآوری است، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه رژیم جمهوری اسلامی در پیام توییتری از پادشاهی عمان بابت میانجیگری در این موضوع تشکر کرده است. پیشتر، الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک اعلام کرد که اولیویه وندکاستیل، شهروند بلژیکی زندانی در ایران، آزاد شده است. 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©