منوچهر بی بیان، موسس تلویزیون جام جم درگذشت
به روز شده در      سه شنبه 7 شهریور 1402     -   Tuesday August 29 2023

مقارن ظهر روز دوشنبه ۲۸ آگست، منوچهر بی بیان ، موسس تلویزیون جام جم آمریکا در لس آنجلس درگذشت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
منوچهر بی بیان در سال ۱۳۱۲ خورشیدی(1933 میلادی) در تهران متولد شد . وی مؤسس و مدیر چند شرکت موسیقی مانند: آپولون و آرگامان بود که پیش از انقلاب سال 57، از شرکت‌های پیشرو و صاحب نام در زمینه ضبط و پخش موسیقی به‌شمار می‌آمدند. 
 
منوچهر بی بیان در پائیز ۱۹۸۱ تلویزیون جام جم و بطور همزمان با همکاری برادرش، منصور بی بیان شرکت پارس ویدیو را تاسیس کردند.
هنرمندان ایرانی که به تبعید و مهاجرت تن داده بودند ، نخستین گروهی بودند که به تلویزیون جام جم پیوستند و این سبب شد که ایرانیان آمریکا بویژه ایرانیان لس آنجلس هسته اصلی و اساسی ایرانیان میهن پرست را تشکیل دادند و همه آنها بدون آن که عضو تشکیلات و یا حزب سیاسی خاصی باشند، پیشرو مهم‌ترین کانون ضد جمهوری اسلامی و سیاست های ضد بشری آن شدند.
 
 تلویزیون جام جم در سال‌های نخست تأسیس با بسیاری از سیاستمداران مطرح دولت‌های دموکرات و جمهوری خواه آمریکا، مصاحبه های متعددی را انجام داد که در این راستا مجموعه این مصاحبه ها، در کتابی با عنوان «رازهای انقلاب ایران » به دو زبان فارسی و انگلیسی توسط «شرکت کتاب» منتشر شد. 
 
در این کتاب با افرادی مانند ویلیام هیلی سالیوان آخرین سفیر امریکا در ایران، شاپور بختیار آخرین نخست وزیر ایران، علی امینی دولتمرد و نخست وزیر دهه چهل خورشیدی و بسیاری دیگر از دولتمردان آمریکایی و ایرانی گفتگو شده است. 
  
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©