کارنامه سیاه ابراهیم رئیسی در اقلیت ستیزی
به روز شده در      جمعه 11 خرداد 1403     -   Friday May 31 2024

با سقوط هلیکوپتر ابراهیم رئیسی و همراهانش و کشته شدن آنان هزاران خبر و تحلیل در مورد کارنامه وی در دوران ریاست جمهوری اش و هم چنین در دوران هایی که او لباس قضاوت بر تن داشته بررسی شده است، ولی کمتر به کارنامه اقلیت ستیزی او در مواردی مانند بهایی ستیزی، یهود ستیزی، قوم ستیزی و ضد همجنسگرایی اشاره شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
نگاهی گذرا به کارنامه رئیسی نشان از آن دارد که او فقط « قصاب ایران» و یا «آیت الله مرگ» برای کشتار سال 1367 زندانیان سیاسی نبوده، بلکه او آیت الله اقلیت ستیزی مانند اسلافش یعنی خمینی، خامنه ای نیز بوده است.
 
بهائی ستیزی: ابراهیم رئیسی در دوران تصدی دادستانی کرج در سال 1361( 1982) پنج نفر بهائی را به نام های: «فرهنگ مودت»، «هاشم فرنوش»، «بدیع‌الله حق‌پیکر»، «اشراقیه کامبین(فروهر)» و «محمود فروهر» فقط به دلیل بهائی بودن محکوم به اعدام نمود و حکم در مورد آنان اجرا کرد.
در سال 1364 او به جانشینی دادستانی تهران منصوب شد و تا سال 1367 (1988) در این سمت باقی ماند. در این مدت 8 نفر بهایی به اسامی «سرّاله وحدت»، «فرید بهمردی»، «سروش جباری» و «ابوالقاسم شایق» در سال ۱۳۶۵( 1986) ، «اردشیر اختری راد» و «امیرحسین نادری» در مهرماه سال 1366 (1987) و «ایرج افشین» و «بهنام پاشایی» در سال 1367( 1988) اعدام شدند. 
 
نگارنده این سطور با آرش اختری راد، فرزند اردشیر اختری راد که مقیم لس آنجلس است در این مورد گفتگو کرد. او گفت " پدرم را بدون این که کوچکترین اطلاعی به خانواده بدهند در مهر ماه 1366 اعدام کردند و زمانی که برای پیگیری به زندان می روند از این موضوع با خبر می شوند. پیکر این زندانی مانند بقیه اعدام شدگان که فقط جرمشان داشتن عقیده ای متفاوت بود در گورستان خاوران  و بی نام و نشان در گورهای دسته جمعی مدفون شده است." ( یادآوری می کنم که ایرانشهر نخستین نشریه مستقلی بود که در مورد خاوران افشاگری کرد ( اپریل 1995). 
 
یهودستیزی: رئیسی در گفت‌وگو با سی‌بی‌اس در پاسخ به پرسشی در مورد واقعه تاریخی هولوکاست و مرگ شش میلیون یهودی توسط آلمان نازی اظهار داشت: «اگر این وقایع رخ داده است، باید در مورد آن تحقیق شود.»
دبرا لیپستت، فرستاده ویژه ایالات متحده در امر رصد و مبارزه با یهودستیزی نیز به این اظهارات رئیسی واکنش نشان داده و درخواست او برای «تحقیق» درباره وقوع هولوکاست را مسخره و خطرناک خوانده است. به گفته او اظهارات رئیسی نوعی انکار هولوکاست و نوعی یهودستیزی است.
پرتاب کوکتل مولوتف به آرامگاه استر و مردخای در همدان، حمل پلاکاردهایی با شعار "لعنت بر یهود" در راهپیمایی روز قدس، اظهارات شیخ علیرضا پناهیان علیه یهود و یهودیت به عنوان ریشۀ مشکلات تاریخی کشور، همگی در همین دوران ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی اتفاق افتاده است که نشان از آغاز عادی شدن فرهنگ یهود ستیزی ( پس از دوران روحانی که وعده عدم یهود ستیزی می داد) در دوران ابراهیم رئیسی دارد. 
 
تقابل با همجنسگرایی : 
 ابراهیم رئیسی  در سخنرانی خود در مراسم روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱( 2023) «همجنسگرایی» را «همجنس‌بازی» خواند و خطاب به جامعه جهانی گفت: «امروز می‌خواهید برای تمدن بشری شاخص تعیین کنید، در حالی که با اقدامات ضد اخلاقی همچون همجنس‌بازی نسل انسان را منقرض می‌کنید.»
ابراهیم رئیسی در جریان سفر خود به اوگاندا در تیرماه 1402 (2023) به همجنسگرایان حمله کرد و ضمن اظهار این که  همجنسگرایی پدیده زشتی است، افزود  «کشورهای غربی با هجمه به بنیان خانواده، ترویج پدیده زشت همجنسگرایی، رواج افراطی‌گری و تروریسم‌پروری و استفاده ابزاری از حقوق بشر، کشورهای مستقل را تحت فشار می‌گذارند.»
 
قوم ستیزی: برای مثال، به ستم مضاعفی که به قوم بلوچ در دوران ریاست جمهوری او به مراتب بیشتر شده  و جنایات ضد حقوق بشری نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده نگاهی کوتاه می اندازیم:
- دو مورد کشتار هولناک مردم بی‌دفاع توسط نیروهای نظامی و امنیتی در زاهدان و خاش با بیش از ۱۳۵ کشته و صدها زخمی
- تعداد ۴۳۲ نفر به اتهامات واهی و همچنین جرم مواد مخدر در زندان ها اعدام شده و ۴۶۴ نفر سوخت بر توسط نیروهای نظامی تعقیب و گریز کشته و ۱۵۰ نفر زخمی شده‌اند.
- آمار کودکان یتیم و زنان بی سرپرست به شدت افزایش یافته است.
- زمین های آبا و اجدادی مردم تصرف و صدها منزل در مناطق مختلف بلوچستان تخریب شده است.
- چندین تجاوز جنسی و قتل دختران و زنان توسط نیروهای حکومتی گزارش شده است.
- پروژه تقسیم بلوچستان با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.
- - شهرک‌سازی و آوردن مردمان غیربومی و اسکان نیروهای زینبیون و فاطمیون در سواحل بلوچستان قطعی و اجرا شده است.
- فشارها بر مولانا عبدالحمید افزایش یافته و چندین طرح ناموفق برای حذف ایشان اجرا شده است.
باید تاکید کنم که آن زمان که حاکمان جامعه به اقلیت های عقیدتی، مذهبی و قومی ستم می کنند جامعه اکثریت، باید بداند که این شتری است که در خانه همه خوابیده است و فردا ممکن است نوبت آنها برسد، که بارها رسیده است و خوشبختانه اکثریت مردم ایران امروز به این فراست رسیده است که با این حاکمان ضد بشر همسو نباشند و برعکس جامعه چپگرایان و اسلام گرایان خارج از کشور که در مرگ رئیسی نوحه خوانی می کنند.
 
نویسنده: بیژن خلیلی 
 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©