جایزه شجاعت در طراحی را «ان تلنز» به نیابت از آتنا فرقدانی دریافت کرد
به روز شده در      دوشنبه 16 شهریور 1394     -   Monday September 7 2015

در مراسم ویژه اهدای نشان شجاعت در طراحی کارتون سال 2015 که از سوی شبکه جهانی دفاع از حقوق کارتونیست‌ها برگزار شد، خانم «ان تلنز» کارتونیست شناخته شده آمریکایی و برنده جایزه پولیترز به نیابت از آتنا فرقدانی این جایزه را دریافت کرد. خانم فرقدانی هم اکنون به دلیل آنچه استفاده از مهارت در نقاشی برای مقابله با نظام خوانده شده‌است، در ایران زندانی است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

مراسم سه روزه گردهمایی کارتونیست‌های مطرح آمریکا و جهان در شهر کلمبوس ایالت اوهایو به جهت تبادل رای و نظر، کوشش برای توسعه دانش طراحی کارتون و شناخت زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در طراحی کارتون، همچنین جلسات سخنرانی برجسته‌ترین کاتونیست‌های دنیا در پایان هفته‌ای که گذشت برگزار شد. 

برگزار کنندگان این مراسم دو نهاد مهم و تاثیرگذار «انجمن کاتونیست‌های مطبوعاتی آمریکا» و «شبکه جهانی دفاع از حقوق کاتونیست‌ها» بودند که تاثیر به سزایی در روند رشد کارتون در مطبوعات امروز جهان دارند.

نیک‌آهنگ کوثر کارتونیست ایرانی‌آمریکای و دستار مدیر شبکه جهانی دفاع از کاتونیست‌ها در گفتگوی کوتاه خود با خبرنگار ایرانشهر در حاشیه مراسم گردهمایی برزگ کارتونیست‌ها درشهر کلمبوس گفت: «یکی از مهمترین بخش‌های برنامه امسال اهدای جایزه شجاع ترین کارتونیست جهان در سال 2015 بود که نام یک دختر کارتونیست از ایران را در کنار کارتونیست‌های برجسته جهان و خصوصا کارتونیست‌های مجله شارلی هبدو قرار داد.» 

آقای کوثر با توضیح روند کاندیداتوری و انتخاب خانم فرقدانی به عنوان کارتونیست شجاع جهان در سال 2015 گفت: «برای اهدای جایزه خانم فرقدانی از یکی از مشهورترین کارتونیست‌های زن جهان دعوت کردیم تا به جای او جایزه را دریافت کند. خانم ان تلنز که پیش از این برنده جایزه معتبر پولیترز بوده است، این دعوت را پذیرفت و جایزه شجاعت در کارتون را به نیابت از آتنا فرقدانی قبول کرد.»

در حاشیه جلسه اهدای جایزه شجاع ترین کارتونیست‌ جهان در سال 2015 به آتنا فرقدانی، بخش‌هایی از صحبت‌های او که در قالب یک ویدئو پیش از رفتن به زندان ضبط شده بود، برای حضا پخش گردید و نیک آهنگ کوثر درباره وضعیت فعلی این زندانی سیاسی در ایران توضیحاتی به حضار ارائه کرد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©