اسرائیل می‌گوید جلوگیری از ورود خلبان ایرانی تبار ترکیش ایر برای حفاظت از اوست
به روز شده در      یکشنبه 26 اردیبهشت 1395     -   Sunday May 15 2016

در پی ممانعت مقامات شین بت (سازمان امنیت داخلی اسرائیل) از اقامت خلبان ایرانی تبار خطوط هوایی ترکیش ایرلاین در خاک این کشور، مقامات این کشور می‌گویند دلیل این امر محافظت از خلبان مورد نظر بوده است. این خلبان با پاسپورت ایرانی سفر می‌کرد و اگر اجازه ورود به خاک اسرائیل برای او ثبت می‌شد در ایران با مشکلات جدی امینتی مواجه بود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
ماجرا از آنجا آغاز شد که مقامات سازمان هواپیمایی ترکیه در آنکارا  از اسراييل درخواست كردند كه به یک خليان خطوط هوایی ترکیش ایر لاین برای يك شب اجازه اقامت در اسراييل را بدهند. به این معنی که این خلبان به تواند از محیط ترانزیت فرودگاه بن گوریون خارج و در شهر گردش و یا مراکز اقامتی خارج از فرودگاه سکونت کند. ولي شين بت سرويس امنيت داخلي اسراييل بدليل آن كه با اين عمل امكان دارد خلبان مورد نظر که تابعیت ایرانی دارد با مشکلات جدی در بازگشت به ایران مواجه شده و از سوی مقامات امنیتی جمهوری اسلامی مورد بازخواست قرار گیرد، با این درخواست مخالفت کرد.
با اگاهي مقامات فرودگاه در مورد شهروندي ايراني خلبان ترکیش ایرلاین، خروج او از فرودگاه ممنوع شد و در عين حال خطوط هوايي تركيه اعلام كردند كه اشتباهي صورت گرفته است.
در اعلاميه ديگري خطوط هوايي تركيه اعلام كرد كه بدليل كمبود خلبان اين شركت از ١٨ ماه پيش آغاز به استخدام خلبانان ايراني نموده است و در آن زمان هم تعهد داده بود كه اين خلبانان به اسراييل پرواز نكنند.
بر اساس مندرجات پاسپورت صادره از سوی جمهوری اسلامی در ایران، سفر دارندگان پاسپورت ایرانی به خاک اسرائیل ممنوع است و می تواند به پیگرد قانونی و مجازات زندان منجر شود.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©