نمایشگاه خوشنویسی ایران در اسرائیل برگزار شد
به روز شده در      جمعه 31 اردیبهشت 1395     -   Friday May 20 2016

همزمان با برپایی نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست در تهران، نمایشگاهی از آثار برجسته خوشنویسی و گرافیک هنری ایرانی، با عنوان "علامتی از ایران" ، در موزه هنرهای اسلامی اورشلیم، با حدود ۶۰ پوستر از ۲۷ نفر از بزرگترین هنرمندان معاصر ایرانی گشوده شده است. برگزار کنندگان این نمایشگاه امید دارند، این حرکت گامی در بهبود رابطه ایرانی‌ها و اسرائیلی‌ها باشد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

روزنامه هاآراتص چاپ اسرائیل در گزارش خود از این نمایشگاه می‌گوید:  پوسترهای به نمایش درآمده در "علامتی از ایران" ترکیبی است از خوشنویسی سنتی و طرح‌های مدرن که فرهنگ شرقی و غربی را در هم می آمیزد اما برخی از آنها پیام‌های سیاسی هم دارند.

یوسی له مل، متصدی نمایشگاه، که خودش یک هنرمند تصویر سازاسرائیلی است، بر این باور است که برپائی این نمایشگاه به از بین بردن تعصب‌ها و زدن پلی بین دو کشور دشمن کمک خواهد کرد.

او به ویژه به پوستر مهدی ساعدی، اشاره کرد و گفت این پوستر بجای یک کبوتر به عنوان نماد صلح، کلاغ سیاهی را که موجودی تهدید کننده و بد یمن تلقی می شود، با شاخه زیتونی در منقار نشان می دهد. کنار آن نوشته شده است : "خانمها، آقایان، اجازه دهید نماد جدیدی از صلح را به شما عرضه کنم."

له مل گفت نمایشگاه به تماشاگران اجازه می‌دهد با "فرهنگی بسیار عمیق و خلاق" آشنا شوند، و آنها را "بیش از همه، به مردم، به بشریت ارتباط می‌دهد و فضای جدیدی برای ارتباط که بدنام نیست، به وجود می‌آورد."

این نمایشگاه تا ۱۹ نوامبر گشوده خواهد بود و برگزاری آن در زمانی است که در ایران نهادهای حکومتی یک نمایشگاه در نفی هولوکاست برگزار کرده‌اند که اعتراض جامعه جهانی را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©