تهدید خبرنگار ایرانی تبار «اسرائیل تایمز» توسط پلیس امنیت ترکیه
به روز شده در      سه شنبه 18 خرداد 1395     -   Tuesday June 7 2016

پلیس امنیت ترکیه طی بازجویی های مکرر و اِعمال فشار بر یک خبرنگار پناهنده ایرانی تبار که برای خبرگزاری اسرائیل تایمز کار می کند، با آزارِ وی، او را مورد تهدید قرار داده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

ندا امین نویسنده و خبرنگار Times Of Israel که در کشور ترکیه پناهنده است، به سبب حرفه اش که نویسندگی و خبرنگاری برای یک سایت اسرائیلی ست بارها توسط پلیس امنیت ترکیه احضار و مورد بازخواست و بازجویی های مکرر قرار گرفته است. وی که در این کشور پناهنده سیاسی محسوب می شود و بر اساس قوانین سازمان ملل متحد می بایست مورد حمایت پلیس ترکیه و سازمان ملل متحد قرار گیرد، نه تنها توسط پلیس امنیت این کشور بارها مورد بازجویی و اِعمال فشار قرار گرفته است که اتهاماتی از قبیل فاحشگی و جاسوسی نیز به وی نسبت داده شده است.

خانم امین در گفتگو با خبرگزاری ایرانشهر گفته، پلیس امنیت ترکیه طی هربار احضار وی و بازجویی های مکرر، در ابتدا از او خواسته تا تمامی مطالبی را که برای این خبرگزاری می نویسد در اختیار پلیس ترکیه قرار دهد و زمانی که با پاسخ منفی این روزنامه نگار ایرانی تبار مواجه شده، در صدد خراب کردن وجهه این نویسنده و خبرنگار برآمده و با نسبت دادن اتهاماتی چون فاحشگی و جاسوسی سعی بر تخریب چهره وی در انظار عمومی نموده است.

پلیس امنیت ترکیه همچنین خانم امین را تهدید به عدم اجازه خروج از ترکیه و ارجاع به کشور ثالث نموده و در ادامه بازخواست های مکرر خود حتا به دادن رشوه به ایشان هم روی آورده است. چنانکه طی آخرین مرتبه احضار وی در تاریخ سه شنبه 7 جون 2016 (18 خرداد ماه)، از ایشان خواسته تا از همکاری با خبرگزاری اسرائیلی دست کشیده و با دولت ترکیه در زمینه هایی که آنها می خواهند همکاری کند.

خانم امین می گوید: «آنها به من گفته اند که اگر با ما کار کنی، چندین برابر آنچه خبرگزاری اسرائیل به تو می دهد به شما خواهیم پرداخت. که در نهایت بازهم با پاسخ منفی من مواجه گردیدند و در ادامه تهدیدهایشان هشدار داده اند که در صورت عدم همکاری با ما پرونده ات را به مقامات بالاتر ارجاع کرده و برایت مشکل ساز خواهیم شد.

گفتنی است این نویسنده و روزنامه نگار جوان ایرانی تبار که به دلیل اعتراض به نقض حقوق خود و عدم همکاری با پلیس ترکیه در این کشور با عدم تامین جانی هم رو به روست، بارها این مسئله را به سازمان ملل متحد در ترکیه گزارش داده است که متاسفانه به وضعیت او رسیدگی نشده و در بلاتکلیفی و عدم امنیت به سر می برد. 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©