مسعود بهنود مدعی شد فروغ صیغه ابراهیم گلستان بوده است
به روز شده در      سه شنبه 9 آذر 1395     -   Tuesday November 29 2016

مسعود بهنود روزنامه نگار و نویسنده ایرانی ساکن انگلستان اخیر مدعی شد بر اساس اطلاعاتی که او دارد، ابراهیم گلستان در مورخ 9 شهریور 1342 خورشیدی، فروغ فرخزاد را به صورت شرعی به عقد موقت خود درآورده است. این برای نخستین بار است چنین موضوعی که در محافل ادبی ایرانی مطرح می شود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

آقای بهنود که به بهانه همزمان شدن دو رویداد یکی تخریب منزل مسکونی ابراهیم گلستان و فروغ فرخزاد در منطقه دروس تهران و دیگری انتشار کتاب «فروغ فرخ زاد، کارنامه ادبی و چند نامه منتشر نشده» گردآوری و نوشته فرزانه میلانی، دست به قلم برده است در متنی نسبتا طولانی که برای نخستین بار در نیمروز دوشنبه 29 نوامبر2016 آنرا در فیسبوک شخصی خود منتشر کرد مدعی شد،  فروغ فرخزاد به خواست پدر ابراهیم گلستان (تقی گلستان) و نیز با خطبه آیت الله تقوی شیرازی به عقد (صیغه) ابراهیم گلستان درآمده است.

مسعود بهنود در فرازی از نوشته خود آورده است: «... پدر و پسر با فروغ راهی زرده بند شدند گفتگوکنان. در همه راه گلستان بزرگ با فروغ سخن می گفت. تا ناگهان از این دو پرسید چرا ازدواج نمی کنید… مخاطبان به طبع لبخند می زدند و پاسخی در کار نبود. اما آقای پدر پیگیر بود و صلاح نمی دید ارتباطی که همه از آن باخبر بودند، چنین بماند. ابراهیم گلستان سنگ انداخت و پرسید شما به فخری می گویید. و از پدر جواب شنید بله. فردایش وقتی آنان به دیدار آیت الله تقوی شیرازی رفتند، آقای گلستان پدر که برای فخری خانم گلستان عمو و بزرگتر و عزیز بود و علاقه سرشاری هم به وی داشت، پاسخ آورده است که گفته اند موافقم به هر چه صلاح می دانید. و بدین گونه بود که روز نهم شهریور ۱۳۴۲ آیت الله تقوی شیرازی، خطبه عقد شرعی فروغ فرخ زاد فرزند سرهنگ محمدباقر فرخ زاد را با سید ابراهیم گلستان فرزند سید تقی خواند. هم او بیست سال قبل دو برادرزاده خود فخری و سید ابراهیم را هم برای هم عقد کرده بود.»

با اینکه اقای بهنود هیچ سندی دال بر صحت ادعای خود ارائه نکرده اما می گوید در خصوص این موضوع به جز با ابراهیم گلستان و پرویز شاپور با همه کسانی که در جریان رابطه آن دو بوده اند سال ها پیش سخن گفته است. 

آقای بهنود در نوشته خود که در بخش هایی از آن به صورت رازگونه با اشاره به دو قطعه قبر خالی کنار آرامگاه فروغ در گورستان ظهیرالدوله  شمیران و خریدار مرموز آن و یا اشاراتی کور به فردی به نام حیدر از پرسنل استودیو گلستان، کوشیده نشان دهد در جریان موضوعاتی خاص است، می گوید نخست قصد داشته در سی‌امین سال درگذشت فروغ (بیست سال قبل - 1375 خورشیدی) در کتابی این راز را افشا کند اما حالا و با بیست سال تاخیر این نکته را مطرح کرده است.

در نوشته آقای بهنود اسامی زیادی مرتبط با موضوع و همچنین غیر مرتبط با آن مطرح شده است که متاسفانه اکثرا چهره در نقاب خاک کشیده‌اند.

طی ساعات گذشته از انتشار این نوشته، پوران فرخزاد (خواهر فروغ) هیچ واکنشی در تایید یا رد آن نشان نداده است.

آقای بهنود متولد 1325 خورشیدی است و در زمان درگذشت فروغ فرخزاد 20 سال داشته است. او سال ها بعد مصاحبه‌ای اختصاصی با ابراهیم گلستان ترتیب داد و آرایی شنیدنی از وی را با مخاطبان خود مطرح کرد. ابراهیم گلستان از سال 1357 خورشیدی (همزمان با انقلاب ایران) در جنوب شرق انگلستان (ساکس) سکونت دارد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©