رابین شاهینی زندانی دوتابعیتی ایرانی امریکایی از زندان گرگان آزاد شد
به روز شده در      دوشنبه 14 فروردین 1396     -   Monday April 3 2017

غلامرضا (رابین) شاهینی شهروند دوتابعیتی ایرانی امریکایی محبوس در زندان گرگان، با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از این زندان آزاد شد. اما امکان خروج از ایران را ندارد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

آقای شاهینی زندانی سیاسی دو تابعیتی ایرانی آمریکایی با تودیع قرار دویست میلیون تومان وثیقه از زندان امیرآباد گرگان آزاد شده است. در هفته های اخیر کمپین گسترده ای در شبکه های اجتماعی با خواست آزادی این فعال سیاسی به راه افتاده بود.

یک منبع نزدیک به آقای شاهینی با اعلام این خبر گفته است: “این زندانی سیاسی دوتابعیتی که از بیماری آسم رنج می برد بعد از اعتصاب غذای خود که به مدت بیش از یک ماه طول کشید دچار شرایط بد جسمی و روحی شده بود در حالی که رسانه های خارجی اخبار کمپین و اعتصاب غذای او را پوشش گسترده ای داده بودند. رضا شاهینی در بازگشت به ایران در دادگاهی در گرگان به هیجده سال زندان محکوم شده است.”

غلامرضا شاهینی که بیش از ۱۶ سال است که در آمریکا زندگی می کند، در تیرماه ۱۳۹۵که برای دیدار با خانواده خود به ایران سفر کرده بود، در شهر گرکان توسط سپاه نینوا، استان گلستان بازداشت شد.

آقای شاهینی در نامه ای سرگشاده که برای نخستین بار در وب سایت هرانا منتشر شده بود، اعلام کرد: “من در هیچ گروه سیاسی عضو نبوده ام. با توجه به دیدگاهم در سال ۱۳۸۸ طی سفری به ایران، که همراه شد با جنبش سبز، من نیز در تظاهرات مسالمت آمیز که بر طبق قانون اساسی حق شناخته شده برای شهروندان است، شرکت کردم” و در ادامه بیان کرد: “تنها گناه من به عنوان یک انسان مسئول بیان افکارم در مورد زادگاه مادریم بوده است. همان چیزی که حق همه ی شهروندان است”.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©