واکنش تند گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌ بشر ایران به حکومت ایران
به روز شده در      سه شنبه 5 اردیبهشت 1396     -   Tuesday April 25 2017

عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌ بشر ایران ادعای خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی مبنی بر ارتباط او با عربستان سعودی را به شدت رد کرد و اظهار داشت چنین اتهاماتی تنها نشانه فضای ارعاب و ترس در ایران و وجود جو خفقان در این کشور است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

در پی انتشار خبری در خبرگزاری ایرنا، که در آن به نقل از یک منبع ناشناس ادعا شده بود عاصمه جهانگیر قصد سفر محرمانه به عربستان سعودی دارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌ بشر ایران واکنش نشان داد و این ادعا را «تکان دهنده» توصیف کرد.

خانم جهانگیر این گونه اتهام‌زنی‌ها را شاهدی برای «وجود جو ارعاب در ایران» دانست و یکی از شیوه‌های رایج جمهوری اسلامی برای خاموش کردن دیدگاه‌های مخالف خواند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌ بشر ایران همچنین عنوان کرد که از ابراز تردید‌های مستند نسبت به گزارش خود استقبال می‌کند اما تهمت پراکنی علیه مسئولی که از سوی سازمان ملل متحد تعیین شده را «غیر قابل قبول» می‌داند.

عاصمه جهانگیر تاکید کرد که «سلامت و استقلال» او در جهان شناخته شده است و این تلاش‌ها برای بدنام کردنش او را در حالت تدافعی قرار نخواهد داد.

عاصمه جهانگیر از آبان ماه سال گذشته جایگزین احمد شهید در سمت گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران شده است.

آقای شهید، فعال حقوق بشر اهل مالدیو از سال ۲۰۱۰ میلادی به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران انتخاب شد اما هرگز مجوز سفر به ایران و گفت‌وگو با مقامات ایرانی را به دست نیاورد. مقامات ایران بارها با ادبیاتی تند به آقای شهید تاخته و گزارش‌های او را «مغرضانه» و «سیاسی» نامیدند.

خانم جهانگیر نیز که یک فعال شناخته شده حقوق بشر پاکستانی است در چند ماه گذشته با واکنش منفی مقامات ایران مواجه بوده است.

او در گزارش خود به سی و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به موارد زیاد نقض حقوق بشر در ایران از جمله آمار بالای اعدام‌، محدودیت آزادی بیان و تبعیض علیه اقلیت‌های قومی، دینی و زنان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©